Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gillbo schreef:davinci2412 schreef:De vraag is juist hoe ik dat kan trainen.... aan dit soort reacties heb ik niet zo heel veel...
mijn tip koop een boek of neem les.
waar slaat die reactie op, ik geef eerst een tip en reageer daarna op jou en dan deze sneer.
macha6 schreef:Ik neem ons shetje vaak mee aan een loswerktouw,dan heb je wat speling. Hij moet wel vaak wat bijdraven om bij te blijven maar mijn ervaring is dat ze buiten best fanatiek worden en ik moet mijn shetty dan ook juist vaak inhouden om te zorgen dat ie ons niet inhaalt. Heb je vaker buiten gewandeld met jouw Shetlander en hoe is hij dan? Loopt hij misschien liever in de berm? Als ze het niet gewend zijn om samen te lopen kan je ze eerst allebei aan de hand mee nemen om te wennen, dan ben je ook iets flexibeler dan wanneer je op t paard zit..
Maar het is wel een grappig gezicht he [ Afbeelding ]
Pacific schreef:Oké, begrijp ik dan goed dat ze dan 'lui' draaft, of draaft ze wel op haar normale tempo maar kan ze simpelweg het tempo van de D-pony niet bijbenen? In het eerste geval zeg ik, neem een zweepje mee en tik haar bij wanneer ze lui gaat draven, houd dit consequent vol en dan zal ze uiteindelijk dat tempo vast aanhouden. Geef wel, voordat je bij tikt, een commando voor sneller. Dan zal ze later op dit commando gaan reageren en kun je de zweep weglaten.
In het laatste geval is dit gewoon geen handige combinatie.
macha6 schreef:macha6 schreef:Ik neem ons shetje vaak mee aan een loswerktouw,dan heb je wat speling. Hij moet wel vaak wat bijdraven om bij te blijven maar mijn ervaring is dat ze buiten best fanatiek worden en ik moet mijn shetty dan ook juist vaak inhouden om te zorgen dat ie ons niet inhaalt. Heb je vaker buiten gewandeld met jouw Shetlander en hoe is hij dan? Loopt hij misschien liever in de berm? Als ze het niet gewend zijn om samen te lopen kan je ze eerst allebei aan de hand mee nemen om te wennen, dan ben je ook iets flexibeler dan wanneer je op t paard zit..
Maar het is wel een grappig gezicht he [ Afbeelding ]
Edit: ik rij dan gewoon rustig buiten met één hand aan de teugels en met de andere hand hou ik het touw vast