Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
VEGASS schreef:Ik vond het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat een ongehoorzaam paard niet in het z thuis hoort. Ik zie genoeg paarden in het z die gereden worden met scherpe sporen, zie dan constant schoppende bewegende benen, zijn ook niet echt gehoorzaam toch. Ieder paard heeft gewoon ergens anders moeite mee toch.
VEGASS schreef:Bedankt iedereen voor de tips. Ik doe geen gerichte oefeningen hoopte die hier te krijgen en er staan ook idd een paar dingen bij die ik zeker ga proberen. Ik vond het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat een ongehoorzaam paard niet in het z thuis hoort. Ik zie genoeg paarden in het z die gereden worden met scherpe sporen, zie dan constant schoppende bewegende benen, zijn ook niet echt gehoorzaam toch. Ieder paard heeft gewoon ergens anders moeite mee toch. Maar het aantal passen tellen op de lange zijde ga ik zeker mee aan de gang. Ik wil dan idd ook iets te snel en dat kan ook niet als die spieren er nog niet zitten. Ook is het een paard wat niet super bergop gebouwd is, dus is het voor hem ook lastiger als de modern gefokte paarden. Bedankt voor jullie tips
dresjoepie schreef:Je hebt duidelijk geen controle Ga aan de gang met tempo wisselingen overgangen Echt even terug naar af ( Is ook net een spelletje paardrijden )
Leer je paard wachten dus geen snelle overgangen maar lange overgangen Desnoods 4 rondjes stappen Pas als die wacht Maak je weer overgang naar draf
Varier in het tempo laat hem heel klein draven maar zelf loslaten Niet vasthouden Paard moet wachten Pas op jou been mag die voorwaarts Niet omdat je je hand ontspant
Echt even mnd of 2 / 3 je daar op focussen desnoods even wedstrijd stop
Kijk eens op you tube naar clinics van ANKY en EDWARD dan hoor je niet anders als tempocontrole
Zou ook eens verder kijken naar andere instructie aangezien je nu al even vastloopt