Wie kan mij helpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stellanoella

Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:24

Hoihoi bokkers!
ik zal een korte samenvatting geven, Stella heeft een half jaar stil gestaan.. Omdat ze een fractuur had in haar hoef. We liepen hiervoor ook bij de kliniek! We kwamen toe ook elke 3 weken langs om te checken, en elke keer hoorde we ze gaat vooruit. Dus elke keer mochten we ook meer met haar gaan doen... uiteindelijk zeide we dat we stopte om elke keer terug te komen omdat het steeds beter ging. Nu een half jaar later zijn we rustig aan het opbouwen, soms gaat het dan super! Maar soms gaat het dan ook echt niet goed... En als ik aan wil springen in galop gaat ze ook exstreem bokken!! Nu wil ik jullie advies ik heb wel eens gehoord van mensen die je paard een zetje in de goede richting geven ( een soort train stal ) zal dat goed voor haar zijn? Zoja weet je een goed iemand en wat zijn jullie ervaringen hierbij? Alvast bedankt! (Ik hoop dat het hier goed staat)

BigOne

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:29

Laat je paard eerst nog even goed nakijken, door de blessure kan ze andere spieren overbelast hebben en je zadel kan ook wel niet meer passen wegens spierverlies.

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:34

Het zadel is ook nagekeken!

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:18

Heb je haar nog een keer volledig na laten kijken? Extreem bokken kan toch een aanwijzing zijn op pijn, en dat hoeft niet per se van het zadel te zijn.

Haal een keer een instructeur erbij en kijk wat die zegt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:22

Naar de DA met dat paard. Er is iets nog niet goed. Misschien is er te snel opgebouwd, misschien is er iets anders aan de hand dat gerelateerd kan worden aan de blessure of het revalidatieproces. Vertel aan de DA hoe het nu gaat en zorg dat er naar het hele paard gekeken gaat worden.