Nu heb ik op youtube ook een tal van filmpjes gekeken van mensen die trainen volgens de "adb methode" m.a.w. de manier antoine de both (ja ik weet dat het nu naar hem vernoemd wordt maar dat zijn methode in principe al eeuwenoud is).
En ik snap de methode niet.. Kan iemand mij het uitleggen hoe het nou echt zit? Uiteraard heb ik de zoekfunctie al gebruikt, maar ik zie nergens duidelijk de theorie achter de Adb-methode, wat ik lees zijn vooral heel veel meningen over de methode. Wie kan deze methode voor mij theoretisch uiteenzetten?
Dit is wat ik o.a. waar heb genomen:
- Er worden veel slingerlijnen "slangenlijnen" gereden op de 2e hoefslag. Paarden worden alle kanten op geslingerd.
- Er worden vierkanten en rechthoeken gereden.
- Voorwaarts tempo is doorgaans redelijk hoog
- Ruiter/amazone heeft een hoge handhouding, waarbij vaak de binnenhand hoger wordt gehouden dan de buitenhand.
- Op fora, waaronder bokt wordt gesproken over kwartlijnen? (nooit tegen gekomen in een proef, vertel me meer!)
Ik vraag niet zo zeer naar meningen maar meer naar HOE te rijden volgens adb, en wat de toegevoegde waarde is van deze methode/oefeningen en de methode nader uitgelegd.