Aangezien dit probleem al speelt sinds mijn grote vriend ohz is, ga ik nu maar is hier de vraag/het probleem stellen. Natuurlijk met een jong paard kan het gebeuren dat je in het begin nog wat moeite hebt met het aanspringen. Af en toe in de verkeerde galop. Eigenlijk heel snel was dit rechtsom geen probleem meer, ook heb ik op deze hand hem veel meer voor elkaar, hij was al snel heel gecontroleerd en rustig. Linksom ging ik tot 2 maand geleden ook nog best wel hard, hier heeft/had hij gewoon wat minder balans.
Maar nu het probleem, hij blijft maar steeds verkeerd aanspringen. De ene dag heb ik nergens last van en gaat het gewoon goed en zoals vandaag (met les) lukt het na 20 x nog steeds niet! Ook wordt hij dan heel erg sterk en drukt hij zich op. We hebben al vanalles geprobeerd maar eigenlijk niks helpt. Ja, de ene dag heb ik nergens last van en springt ie keurig aan (ook meerdere keren) en de andere dag doe ik het 20 keer en nog wil het niet.
Verder gaat het met rijden super, ik heb elke week prive les waar ik super begeleid word.
Zou het kunnen zijn dat hij toch ergens last van heeft, vast zit of pijn heeft? Moet ik een osteopaat er bij halen?
Of hebben jullie nog goede tips?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!