Op zoek naar duidelijke trainingsvideo's dressuuroefeningen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Op zoek naar duidelijke trainingsvideo's dressuuroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 23:35

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar duidelijke (voorkeur NL of ondertitelde) trainingsvideo's met o.a. wijken voor het been, schouder voor en schouderbinnenwaarts. Op youtube kom ik maar weinig goede filmpjes tegen, of waar de oefeningen correct gereden worden.

Nu ik zelf niet meer rijd, kan ik de oefeningen niet persoonlijk laten zien en ivm het rechtrichten van mijn dochter's pony, wil ik deze toch spelenderwijs meenemen in de trainingen.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn; ze is L startgerechtigd en krijgt naast mij wekelijks les van een grand prix instructrice. Voorlopig blijft ze lekker B starten tot na het indoor kring kampioenschap en gaat daarna pas L rijden. De pony is al wat ouder en heeft deze oefeningen ook nodig om sterk en soepel te blijven. Helaas ben ik te groot om er zelf op te stappen en met alleen longe werk, red ik het niet.

Dus linkjes of naam van een site met leuke training video's zijn van harte welkom.
Laatst bijgewerkt door Talonius op 16-11-14 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Op zoek naar duidelijke trainingsvideo's dressuuroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:37

Kun je dat niet beter met de instructrice overleggen? Dat ze je verteld hoe het ongeveer moet en samen met jou en je dochter er mee aan de gang gaat.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 23:44

Uiteraard over gesproken Joolien, maar ze is 12 en wil zich er ook graag meer in verdiepen. Ik heb boeken genoeg, maar beeldmateriaal is een stuk leuker om van te leren. We zijn al bezig met voltes sluiten en openen dmv een pasje omzetten en de pony doet alle oefeningen ook al braaf. Ze vraagt echter zelf om duidelijk beeldmateriaal en helaas rijdt er niemand op deze stal op een niveau waarvan ze kan leren/ mee kan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:45

Ah ok op die manier. Kun je een keer bij de instructrice gaan kijken? Ik zou zo verder geen filmpjes oid weten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:46

De Hoefslag heeft een hele rits online instructievideos, beginnend met tempocontrole tot aan de passage. Is alleen niet gratis.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 00:00

Fijne rustige filmpjes kun je vinden als je YouTube zoekt op bijvoorbeeld Anna Ross Davies (dressage) of dressage training online. Als je van andere trainingstijlen houd is er genoeg te vinden, ook western en klassieke dressuur gebruiken zijgangen als rechtrichtende oefeningen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:21

Neem een goeie instructrice die jou de theorie en praktijk oefeningen kan uitleggen ,
er is niks mis met video,s oid bekijken, maar als je dan zelf wil oefenen en j ehebt het nog niet in je vingers, dan is het fijn als er iemand met jou mee kan kijken, of dat het wel technisch klopt,

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 20:12

midgie schreef:
Neem een goeie instructrice die jou de theorie en praktijk oefeningen kan uitleggen ,
er is niks mis met video,s oid bekijken, maar als je dan zelf wil oefenen en j ehebt het nog niet in je vingers, dan is het fijn als er iemand met jou mee kan kijken, of dat het wel technisch klopt,

We hebben goede instructie zoals je in de openingspost kunt lezen. Daarnaast heb ik zelf instructie papieren en rijdt mijn dochter regelmatig clinics of krijgt ze les van nog een andere instructeur op niveau. Ik heb er zelf ook al meer naar het Z gereden, dus kan de oefeningen dromen. Het gaat echt om duidelijke en leuke video's die ze kan zien als theorie, niet over aandacht die ze van een instructeur moet krijgen om de oefeningen onder de knie te krijgen.