Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0000 schreef:Rechtuit en de korte zijde zo vloeiend mogelijk afronden. Dat is vaak al moeilijk genoeg. Op een volte krijg je al snel dat paarden te weinig sprong ontwikkelen. Het lijkt dan alsof je meer controle hebt en het paard minder hard gaat, maar daarbij lever je vreselijk in op de kwaliteit van de galop.
Geryon schreef:0000 schreef:Rechtuit en de korte zijde zo vloeiend mogelijk afronden. Dat is vaak al moeilijk genoeg. Op een volte krijg je al snel dat paarden te weinig sprong ontwikkelen. Het lijkt dan alsof je meer controle hebt en het paard minder hard gaat, maar daarbij lever je vreselijk in op de kwaliteit van de galop.
Ik dacht juist meer sprong? Rechtuit lijkt mij moeilijker omdat ze dan langer zijn dan op de volte, en afhankelijk van het paard (bij een draver is het erger dan bijvoorbeeld ern sportpaard), is het dan moeilijker in galop te blijven: minder sprong, meer viertakt achtig, echt in twee delen. Ze moeten dan ook meer snelheid hebben. Althans, dat is mijn ervaring?
Maar rechtuit is wel wat ik doe. Goed voor de balans enz. Liefst buiten, op een recht en rustig stuk, laat ze maar galoperen. Vaak in een lekker actief tempo omdat ze dat makkelijker vinden. Word vanzelf wel beter.