en voor er commentaar komt; ja haar zadel is in orde, haar tanden oke en medisch is ze ook volledig gezond(zowel dierenarts als osteopaat is geweest).
wat ik weet over haar verleden is dat ze als 4 jarige zadelmak gemaakt is en er enkele maanden mee gereden is tot de vrouw niet meer kon door zwangerschap en ze verkocht heeft aan de mensen waar ik haar van gekocht heb. deze mensen hebben er helemaal niet mee gereden buiten 1x. ze heeft er gewoon op de weide gestaan als maatje voor de anderen. op 7 jarige leeftijd kocht ik haar en heb ik haar ingereden dit ging niet makkelijk maar het is toch gelukt. ze liep heerlijk basis dressuur en springen met zowel mij als een 7 jarig meisje
ze is nu 9 en sinds kort is ze heel moeilijk bij het rijden. ze protesteert, bokt(eens ik er haar door rij is dit gedaan) en doet over het algemeen heel moeilijk.
iemand wist mij vandaag te vertellen dat ze misschien gewoon haar apentijdje heeft aangezien ze zo laat is doorgereden. kan dit nu echt of niet want ik zit met de handen in de haren