Snelle draf.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haflingerk

Snelle draf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:08

Hoi iedereen.
Ik heb een haflinger van 5 jaar.
Als ze wil draven gaat ze echt snel . Soms wil ze wel eens naar de galop vallen. en dan haal ik haar weer terug maar toch draaft ze heletijd heel snel door. sneller dan middendraf voor mijn gevoel.
Iemand tips? :)

linn1502

Re: Snelle draf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:10

overgangen gaan rijden. En jij bepaald wanneer de overgang komt. Maak het interessant door verschillende oefeningen te doen, en niet alleen maar terug rijden, ook versnellen maar álleen wanneer jij dit wilt en niet wanneer ze dit zelf besluit.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:08

Veel figuren rijden. Bijvoorbeeld kleine voltes. En overgangen. Misschien werkt het als je twee passen gaat stappen twee passen draven enzovoort.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:15

ik heb dit probleem ook met mijn bijrijdpaard. Ik rijd haar nu zo'n twee maanden en het probleem heeft zich zo goed als opgelost. Ik heb dit gedaan door haar echt 'te rijden ' dus niet er opzitten een overgang maken en als ze draaft stoppen met rijden. Maar continu bezig zijn met het tempo elke stap te controleren. Ook galop denderde ze door, doet ze nu ook niet meer. Vaak is het een kwestie van niet in balans zijn, daar de kracht nog niet voor hebben en een stukje onwennigheid om naar jou te moeten luisteren.

Dus, als je lekker blijft rijden en je zet haar aan het werk krijgt ze vanzelf de lenigheid om wel in een normaal tempo te lopen en kan jij haar wat meer bij elkaar rijden. veel volte's etc rijden is natuurlijk een goede oplossing maar is meer een symptoon bestrijding in mijn ogen. Een volte is erg nuttig, maar niet als je die alleen gebruikt om je pony te ' remmen '

haflingerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 19:54

dankjullie wel. ik zal al deze tips onthouden en proberen :D

Donna1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:15

Als ze voor jou te snel gaat, en niet draaft op het tempo dat je wilt, zou ik haar in een kleine volte rijden. Veel figuren etc rijden helpt inderdaad ook goed!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:36

Zelf rustiger gaan lichtrijden, niet aan de teugels gaan trekken en hou je pony bezig. Dus als je bijv in de hoek aandraagt, rij dan gelijk een slangenvolte met 3 of 4 bogen, daarna door met 8 jes rijden, daarna voltes rijden etc. Ik heb dit in het begin ook gehad met mijn pony en de sleutelwoorden zijn: consequent blijven en geduld hebben. :)