Mijn 11 jarige merrie heeft voor 2 platvoeten (waar de afgelopen 7 jaar (waarschijnlijk!) niks meer aangedaan is
)Ik heb haar nu ruim 2 maandjes in mijn bezit en ik loop met rijden soms vast op haar platvoeten. Als ik van haar een middendraf vraag, verruimt ze met haar voor en achterbenen netjes. Alleen haar achtervoeten raken constant haar voorbenen (je hoor haar ijzers op elkaar tikken!!). Na wat onderzoek hierna gedaan te hebben zit dit waarschijnlijk in haar platvoeten. Door deze platvoeten zou ze minder goed haar onderbeengewricht uit kunnen rollen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Minder activiteit vragen heeft geen zin aangezien ze dan amper verruimt en van voren meer ruimte geven heeft geen zin omdat ze dan letterlijk uit elkaar valt. En als ik voor meer ruimte geef, verruimt zij niet meer met haar voorbenen en gaat ze alleen maar harder (een effect wat ik wil minimaliseren).
Weet iemand toevallig ook of je hierop kunt trainen en zo ja, hoe? Ik heb namelijk op internet hier nog niks over kunnen vinden...
Alvast bedankt!