ik heb een paard echt superlief beestje, waar ik in de lessen vaak op rijd en soms uurtjes alleen.
Vroeger hoog gesprongen met manege-eigenaar en nu rijd ik er dus op. Kan al best wel wat (wijken, nageeflijk etc.)
Nu wil ik deze week gaan kijken naar het schouderbinnenwaarts, alleen merk ik vaak dat tijdens het nageeflijk rijden hij wat terugzakt in tempo. Hij loopt wel op de achterhand en op de loodlijn en dan rijd ik vaak tempowisselingen etc. maar heeft vaak niet heel veel nut. Tikje met zweep helpt ook wel, maar niet dat hij super actief wordt.
wat ik kan ik doen behalve veel tempowisselingen etc om hem heel actief te maken? Dat als ik maar een hulp geef hij er meteen op reageert. Dan bedoel ik bijvoorbeeld middendraf of middengalop. Verzamelde draf en galop gaat prima!
liefss Sterre
hier wat foto's over wat voor een pony etc. (dit was bij het springen dus hier geen nageeflijkheid)
ik weet dat ik mijn handen hoger en rechtop moet zetten
(en mijn hakken uitdrukken)Dit was wel even nageeflijk:

& (omg mijn handen!)
. Je houding is onwijs belangrijk, een paard doet in principe hetzelfde met zijn lichaam als jij. Als jij naar beneden gaat zitten kijken doen je rug en schouders mee, een paard gaat dat ook doen en valt op zijn voorhand. Dat is precies wat je niet wilt.