Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PBA_ schreef:Tja oefenen. Mijn eerste paard had het ook nodig helaas buiten. Wat ik deed was de nood teugel een andere kleur teugel te nemen. Dit geval was deze rood. Hierdoor goed overzicht maar na verloop van tijd maakte dat eigenlijk niet uit. Eigen niet zo moeilijk. Zorg dat er geen druk op staat.
_Caitje__ schreef:Ik leg altijd een knoop in m'n ''noodteugel'' en dan de manen eroverheen zodat de teugel niet naar voor glijdt.
Nou heeft die van mij wel dikke lange manen.

Mette schreef:Ik heb een tijd met een passoabit gereden met dubbele teugels. De tweede teugel deed ik met een elastiekje (zo'n stoffen haarelastiekje) en een clipje vast aan mijn zadel. Zo had ik hem altijd los hangen en kon ik hem erbij pakken als dat nodig was. Door het elastiekje kan de teugel altijd losraken, mochten ze vallen of blijven hangen. En voordeel: jij hoeft er niet de hele tijd mee in je handen te knooien.
Ik heb er nooit hinder aan ondervonden! Wel altijd een reserve elastiekje meenemen
[ Afbeelding ]
Mette schreef:Ik heb een tijd met een passoabit gereden met dubbele teugels. De tweede teugel deed ik met een elastiekje (zo'n stoffen haarelastiekje) en een clipje vast aan mijn zadel. Zo had ik hem altijd los hangen en kon ik hem erbij pakken als dat nodig was. Door het elastiekje kan de teugel altijd losraken, mochten ze vallen of blijven hangen. En voordeel: jij hoeft er niet de hele tijd mee in je handen te knooien.
Ik heb er nooit hinder aan ondervonden! Wel altijd een reserve elastiekje meenemen
[ Afbeelding ]
Mette schreef:Dan zou ik inderdaad even langere teugels aanschaffen, anders is het inderdaad niet fijn voor je paard.![]()
@Smurffie: Ja, eigenlijk is dit de teugelsafe, alleen dan zelf gefabriceerd. Volgens mij heb je ook alleen een elastiekje en een clipje nodig toch? Even langs de bouwmarkt/schoenmaker voor een karabijnhaakje en bij de action een pakje elastiekjes halen.
Hippotha schreef:_Caitje__ schreef:Als die van mij er tussenuit knijpt dan probeer ik eerst met m'n gewone teugel, als dat niet lukt dat pak ik de ''noodteugel''. Maakt mij dan niet uit dat alleen daar druk op staat.
En dat proberen is echt maar een fractie van een seconde.
OK, zal het eens gaan proberen!