Moeilijke hoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimgilles

Moeilijke hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 13:18

Hey,

Voor ik mijn verhaal begin wil ik even zeggen dat ik dislexy heb dus heel erg sorry voor spel fouten ik probeer ze er zoveel mogelijk uit te halen.

Ik rij nu met een fries (18) /3 itske een wedstrijd en ik heb een probleempje ik heb namelijk een hoek waar mijn paard in stap valt. Ik ben geen mega goeie ruiter dat jullie dat weten. Het figuur gaat zo : H-X-F van hand veranderen, bij A afwenden schuin naar E rijden. In de hoek tussen a en f valt mijn paard in stap al is mijn paard niet echt buigzaam en ook niet heel erg snel zou het wel mogelijk moeten zijn. Ik probeer al zoveel mogelijk aan te sporen voor F maar dat werkt niet altijd

Bedankt voor je begrip
Mvg milou

dresjoepie

Re: Moeilijke hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:27

Wanneer je stuurt doe je dit op je teugel hiermee rem je je paard onbewust wat af probeer te sturen en bij te drijven tegelijkertijd dat het paard niet denkt teugel = stoppen maar gwn blijft lopen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:31

Het klinkt mij in de oren alsof je paard niet goed aan het been is. Als ze dat wel is dan zou ze wel moeten reageren op een aansporing voor de hoek. Dus ik denk dat je veel moet oefenen op reactie krijgen. Daar moet je erg consequent voor zijn, maar als je paard eenmaal goed aan het been is dan pas kun je verder met je training.

Mijn shet reageert ook nog niet altijd goed op het been, dus we zijn daar nu extra mee bezig. Als mijn ruiter een hulp geeft dan wil ik reactie zien bij de pony (verruimen of versnellen). Ruiter geeft de hulp, maar wanneer mijn pony niet reageert dan geeft ze been plus een tikje erbij. Daarnaast laat ik ze veel overgangen rijden en veel figuren. De pony moet dan goed opletten want hij weet niet wat je van hem verwacht. Hij wordt dan attenter op de hulpen.

Kimgilles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 13:35

Heel erg bedankt

hidsiiiggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:22

ga op de volte overgangen rijden... en tegelijkertijd je volte vergroten en verkleinen.... zo kan je je paard beter aan het been krijgen en tegelijkertijd goed de buiging oefenen

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:25

goed been houden als je door de hoek gaat en eventueel een zweepje/sporen