Teugellengte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Teugellengte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:18

Mijn dochter heeft zich nu weer aangewend om met te lange teugel te rijden en krijgt dit dus weer niet zomaar afgeleerd.
Ze krijgt er tijdens het rijden steeds commentaar op en ook op haar fnrs protocol stond het vermeld.
Mijn inziens komt dit doordat ze "te lief" wil rijden maar volgens mij stoort het de pony juist meer en het ziet er gewoon slorrdig uit.
Is het handig om iets aan de teugel te maken zodat ze kan ziet waar ze haar handen ongeveer moet houden of zijn gekleurde teugels misschien een uitkomst (zijn op mp niet zo heel duur zag ik)?

Selina

Re: Teugellengte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:21

Je zou gekleurde tape kunnen plakken op het stukje waar ze haar handen op de juiste lengte heeft. Dan is dat voor haar ook een geheugensteuntje. En haar laten zien dat ze haar pony dan niet in de mond trekt, maar dat ze dan goed contact heeft en dit voor de pony ook beter is.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:22

tape! zo heb ik het ook geleerd, heeft erg goed geholpen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:25

Ik denk dat haar laten inzien wat het verschil is, effectiever is. Laat haar eens met teugels waarbij iemand ander het bit in de handen heeft 'rijden' met lange teugel zodat ze de schokjes voelt die ze daardoor geeft, hetzelfde met constant contact. En andersom, zodat zij ook in haar handen kan voelen wat het verschil is.
Dan kan je nog met tape rond de teugels doen als geheugensteuntje. Maar het belangrijkste is dat ze zelf beseft waarom lange teugel niet perse 'liever' betekend.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:30

Gekleurde tape is een goede tip! Ikzelf heb een vast bolletje op mijn springteugels, omdat ik ook de neiging heb mijn teugels te laten vieren.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:35

Slina schreef:
Je zou gekleurde tape kunnen plakken op het stukje waar ze haar handen op de juiste lengte heeft. Dan is dat voor haar ook een geheugensteuntje. En haar laten zien dat ze haar pony dan niet in de mond trekt, maar dat ze dan goed contact heeft en dit voor de pony ook beter is.

ja werkt heel goed tegenwoordig zijn er ook teugels te koop met gekleurede vlakken is nog gemakkelijker Handjes bij blauw :)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 14:50

Bedankt voor de tips, kan ik daar isolatietape voor gebruiken of iets anders?
Die tip van het haar zelf laten voelen vind ik ook een hele goeie, die gaan we zeker doen!
bedankt allemaal

Only_Horses1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:51

Tape is heel handig!!!! En leg haar uit dat het paard korte teugels fijner vind (het moet alleen niet te kort worden)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 12:54

Heb vandaag de tip gebruikt om haar te laten voelen hoe het bit in de mond van haar pony ligt als ze de teugels op haar lengte heeft of normaal, toen viel het kwartje!
In de les heeft ze het meteen toegepast en het zag er meteen beter uit, als beloning ging de pony nu ook heel mooi nageeeflijk lopen :) . Alleen in de galop moet ze er nog aan werken.