Pony in rollkur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Pony in rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 17:53

Hallo iedereen, ik rijd momenteel een fijne D pony alleen heb een probleempje, mijn pony valt namelijk vanzelf in rollkur.

ook als je haar volledig lange teugel geeft gaat ze in rollkur.

ik ben al bij verschillende instructrices geweest maar niemand krijgt het eruit.
en als ik op wedstrijd ben heb ik altijd als commentaar "Rijd haar niet te diep!"

groetjess

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:59

Als jouw pony te diep loopt is het niet gelijk rollkur.
Maar loopt ze gewoon achter de loodlijn.
Er zit een verschil in. :-)

Maar dit moet je oplossen door meer voorwaarts te rijden vanuit achteren, waardoor ze jouw hand meer gaat opzoeken en dus op de loodlijn gaat komen.

Een !goede! instructeur moet jou daar bij kunnen helpen want dit is een probleem wat je met alleen hulp via internet niet kunt oplossen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:12

Idd een goede instructeur kan je hier bij helpen maar dan wel een goede niet een aardig penny meisje Maar je ziet dit wel vaker dat ze in een houding lopen die voor hun makkelijk is En omdat het moeite kost er ook niet meer uitwillen

Verder vraag ik me ook af of de pony niet iets dwars zit waardoor deze in een houding loopt laat er eens een fysio of ostheopaat naar kijken Wanneer dit oke is

Ik zou nu een mnd of wat gwn met losse teugel gaan rijden en dan goed voorwaarts liever nog over het tempo bv middendraf Dit duurt even Maar als je de pony zo rijdt zal deze vanzelf je hand op gaan zoeken je wilt dus eerst dat het paard als het ware gaat halsstrekken met de neus naar beneden Als dit eenmaal lukt ( duurt echt wel een mnd of wat )ga je veel afwisselen in hals houding Steeds paar rondjes Lang laag Even voor je pony zijn gemak in zijn houding Daar van uit weer laag en rond weer wat hoger weer even eigen houding Dit steeds afwisselen Maar houd de pony voorwaarts je wilt dat deze de hand gaat opzoeken ipv van er voor weg duikt In zijn eigen houding
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 05-10-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Re: Pony in rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:18

De mijne heeft het als ie klaar is met het proefje dat het net lijkt dat ie veelste diep loopt ook al geef je hem een lange teugel! Maar indd met een goeie instructeur kan je dat er uit krijgen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:15

Mijn paard liep ook te diep, juist als hij te diep ging lopen moest ik hem meer teugel geven, en dan zo laag mogelijk naar de grond laten lopen en voorwaards. Zodra hij weer omhoog kwam op de juiste hoogte gewoon weer oppakken. Na paar maanden loopt hij prima :-)Liever ontspannen dan opgekropt :-)