wat vinden jullie het moeilijkst met rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat vinden jullie met moeilijkst met rijden?

wijken
20 (31%)
stelling
17 (26%)
figuren rijden
2 (3%)
uitgestrekte draf
11 (17%)
galop
14 (21%)

Totaal aantal stemmen: 64


mallaslover

Berichten: 409
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:34

Ik vind het moeilijk om op mijn houding te letten, en die is dan ook super slecht.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:25

Om een goede stelling te krijgen is niet erg gemakkelijk! het paard moet zn spieren gaan gebruiken en dat doet hem in het begin zeer waardoor het nog moeilijker gaat. zonder een goede stelling kan je ook geen goede figuren rijden en zonder goede figuren kan je geen goede proef neer zetten!
In de B heb je nog iet zoveel stelling en buiging nodig maar hoe hoger je komt hoe meer het gevraagd word Knipoog

Wiesje

Berichten: 2916
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:00

Ik heb niet gestemd. Ik vind namelijk meerdere punten van paardrijden lastig.
1) Ik vind het erg lastig om tijdens het rijden overal op te letten. Loopt mijn paard goed? Zit ik recht? Geef ik de juiste hulpen? Hoe is mijn houding van mijn armen/lichaam tov mijn paard?
2) Ik vind het lastig om zelfstandig mezelf te blijven corrigeren. Ik trek mijn hakken op, ga (als logisch gevolg) iets naar voren zitten, ik heb de binnenteugel korter dan de buitenteugel (dit scheelt uiteraard geen meter maar toch).
3) Ik vind het lastig om een uur heeeeeel geconcentreerd bezig te blijven, en Kobusje aan het werk te houden. Ik raak vaak na enige tijd minder geconcentreerd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gelukkig heb ik enkele malen per week les en kijkt mijn zus regelmatig mee als ik rij, zodat ik toch op bepaalde zaken gewezen wordt. Godzijdank is Kobus een schat.
En voor het geval jullie twijfelen: ik heb echt heel veel plezier in het rijden!!! Haha! Haha! Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:32

Ik heb ook niet gestemt.. Heb een hoop punten waar ik aan moet werken..
Zo kan ik me niet op een aantal dingen tegelijk concentreren.. een beetje t zelfde als Wiesje..
Ik probeer erop te letten dat ik mijn hakken niet optrek, m'n benen stil liggen, ik niet continu aantik met m'n hakken ipv. met m'n kuiten, en vergeet dan om contact te blijven houden met de mond van m'n paard waardoor hij vreselijk uit elkaar valt, niet netjes meer loopt, eigenlijk een poging doet onder me weg te lopen...

verder hebben we samen moeite met de gallop.
Hij kan niet normaal (in de bak) vanuit draf in gallop, eerst moet daar een mega spurt aan vooraf komen, dan zet in z'n gallop in, vaak ook nog verkeerd, valt terug in draf, krijgen we t zelfde gedoe opnieuw, dan zit ie eindelijk goed, gooit ie mega hoog op, gaat met z'n hoofd echt heel erg laag waardoor ik t gevoel heb eraf geworpen te worden waardoor ik hem automatisch terug neem in draf.

Dus meerdere dingen... Ik wil eerst de basis goed hebben voor ik me bezig ga houden met t nageefelijk lopen, en wijken e.d

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:11

Recht zitten.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:20

Ik heb veel moeite met de perfecte aanleuning...

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:21

Met Mats is het uitgestrekte draf, hij snapt er niet veel van, maar gaat wel voorruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:29

Verschilt ook een beetje per paard. Op dit moment ben ik met Kojack aan de pirouetten bezig en dat is erg lastig voor hem. Ik vind he dan zo moeilijk om aan te voelen welk van de "compromissen" het beste is. Ik wil het namelijk in één keer perfect maar dat kan nooit, daarnaast is Ko een beetje vlak in de galop, dus af en toe vliegen die benen alle kanten op en dan heb ik even geen flauw idee meer waar ik gebleven ben. Dan wilde ik wel eens dat ik even wat meer zelfvertrouwen had, want ik ben op zo'n moment nog wel eens geneigd om er maar helemaal mee op te houden.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:40

mijn pony is nog erg jong en ze vind het erg moeilijk om te wijken. alhoewel het de laatste x in de les super ging en ik vind ook de galop, omdat ze daar steeds een speeletje verzint van ik snap het niet en als je der dan op der flikker geeft dpoet ze het wel. en ze kan het wel want het gaat maanden goed en dan opeens niet meer Verward

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:47

Dan toch wijken...

Ik vind het moeilijk om hem precies goed te krijgen. En dan ook echt precies goed. Hij wijkt wel, dat gaat prima, maar soms is net weer die achterhand te ver of iets. Vind het moeilijk om dat echt perfect af te ronden zeg maar...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:59

Het moeilijkste vind ik er op letten dat ik mijn benen mooi laat afhangen..Heb soms nogal de neiging om (laat ik het maar even overdrijven) ze 'dubbel te vouwen'.. Gelukkig gaat het al een stuk beter.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:04

Ik vind van deze keuzes toch de uitgstrekte draf het moeilijkst (alle gangen uitstrekken trouwens, dus ook de stap en galop). Uitstrekken lukt wel, maar netjes (dus niet rukken en trekken...) terug verzamelen en dat dan wel op tijd valt niet mee.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 20:57

Ik heb niet gekozen want ik vind de disipline het moeilijkst.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 23:43

ik heb met mijn pony moeite met wijken en stelling, maar toch voor wijken gekozen, ze is namenlijk21, en volgens mij heeft ze nog nooit eerder geweken. Het gaat al steeds beter gelukkig , maar het is en blijft moeilijk.

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 00:18

Hay Haha!:D

Ik vind het moeilijk om rustig te blijven als mijn pony niet wil of als HET gewoon niet wil, Ook is het moeilijk om mijn pony in de figuren netjes erdoor te houden en in de overgangen.

Liefs, Sharon en Shariff

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:38

Toch heb ik voor het wijken gekozen.
HEt wijken op 1 kant gaat zo ontzettend moeilijk.
De linker hand .
Ok omdat ik het een erg moeilijke kant vind het paard vind het ook een moeilijke kant.
Ze loopt gigantisch over het buitenschouder weg, maar de andere kant loopt ze geweldig.