Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
romyloverrr schreef:pfff, vandaag een gevecht gehad met mijn pony niet normaal.
Op een stuk waar we normaal gaan galopperen wilde ik nu stappen.

Agossie schreef:Pony na laten kijken. Misschien heeft ze wel erg pijn. Daar lijkt het op het filmpje wel op.
En inderdaad een goede instructie vinden.
romyloverrr schreef:Ik weet zeker dat het zadel past. Het is een boomloze dus ook niet zo dat hij na 2 maanden opeens niet meer kan passen.
Orchidee14 schreef:"Ik heb haar hele mond kapot moeten trekken om haar weer naar onder te krijgen met steigeren."
Volgens mij is dit wel het laatste wat je moet doen als je pony steigert, want dan heb je juist kans haar achterover te trekken. Maar volgens mij is dit al het zoveelste topic dat je opent. Iedere keer vraag je weer advies maar er is maar een advies: NEEM LES!
ijssnuiver schreef:Agossie schreef:Pony na laten kijken. Misschien heeft ze wel erg pijn. Daar lijkt het op het filmpje wel op.
En inderdaad een goede instructie vinden.
Ik vind het inderdaad ook erg op verzet vanuit lichamelijk ongemak lijken.
Je pony lijkt moeilijk (voorwaarts) te kunnen bewegen en komt in protest. En ik heb wel mijn twijfels over je zadel.
Pony incl zadel na laten kijken en daarna opzoek naar de juiste instructie.romyloverrr schreef:Ik weet zeker dat het zadel past. Het is een boomloze dus ook niet zo dat hij na 2 maanden opeens niet meer kan passen.
Daar vergis je, je enorm in. Er kan in 2 maanden genoeg gebeuren, waardoor het niet meer past. Ook boomloos..
pien_2010 schreef:romyloverrr schreef:pfff, vandaag een gevecht gehad met mijn pony niet normaal.
Ja, een paard is een gewoonte dier en zonder verwijt hoor, dit is gebeurd omdat je "normaal op dat stuk gaat galopperen" zoals je zelf schrijft. Te vaak gedaan dus. Wij doen nooit twee keer achter elkaar op een stuk galopperen en zelfs als paard in draf gaat zonder te wachten op ons teken, dan wordt er gelijk gestapt. WACHTEN buiten op de teken van de berijder is gewoon heel belangrijk voor je eigen veiligheid.
Dus je zult je paard uit de "gewoonte" moeten halen. Mijn advies zou zijn. Voorlopig niet op die plek komen. Voorlopig maar eens niet naar buiten. En je paard onder begeleiding heel precies en correct gaan rijden in een (binnen) ruimte waar ze niet uit weg kan.
Gaat dat goed, dan eens op het buiten terrein waar het afgeschermd is zo vlak bij stal.
Steeds een stapje verder van stal af. MAAR in stap met een braaf paard erbij.
Succes hé. ER valt nog veel meer over te schrijven maar hier een aanzet.
SindyKaya schreef:Ik heb uit meerdere topics begrepen dat jij zelf vind dat je te groot voor je pony bent en er niet meer op ging rijden?
Waarom rij je er nog op als je je zelf te groot vind? Misschien heeft ze daar wel last van.
Maar kan het ook fout hebben
[pien_2010] schreef:romyloverrr schreef:pfff, vandaag een gevecht gehad met mijn pony niet normaal.
Ja, een paard is een gewoonte dier en zonder verwijt hoor, dit is gebeurd omdat je "normaal op dat stuk gaat galopperen" zoals je zelf schrijft. Te vaak gedaan dus. Wij doen nooit twee keer achter elkaar op een stuk galopperen en zelfs als paard in draf gaat zonder te wachten op ons teken, dan wordt er gelijk gestapt. WACHTEN buiten op de teken van de berijder is gewoon heel belangrijk voor je eigen veiligheid.
Dus je zult je paard uit de "gewoonte" moeten halen. Mijn advies zou zijn. Voorlopig niet op die plek komen. Voorlopig maar eens niet naar buiten. En je paard onder begeleiding heel precies en correct gaan rijden in een (binnen) ruimte waar ze niet uit weg kan.
Gaat dat goed, dan eens op het buiten terrein waar het afgeschermd is zo vlak bij stal.
Steeds een stapje verder van stal af. MAAR in stap met een braaf paard erbij.
Succes hé. ER valt nog veel meer over te schrijven maar hier een aanzet.
Arc_En_Ciel schreef:Meid, op dat filmpje past je zadel NIET. Dus stop met zeggen dat het wel zo is.
Misschien moet je inderdaad op zoek gaan naar een professioneel iemand die er verstand van heeft.