Mijn pony drukt haar rug weg.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martinemid

Mijn pony drukt haar rug weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 11:42

Heey! Mijn pony drukt haar rug weg tijdens de overgangen, dat is erg vervelend want het kost mij veel punten met wedstrijden. Heeft iemand tips voor mij zodat ik ervoor kan zorgen dat ze dit niet doet?

Lotus83

Re: Mijn pony drukt haar rug weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:45

Rug wegdrukken is een uiting van een probleem (bv pijn) dit is niet iets wat je zomaar even oplost.

Zadel nakijken, rug laten nakijken, gebit, het kan van alles zijn.

Daarbij, dat je paard fijn en goed loopt is belangrijker dan jou winstpunten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:47

Hoeft niet perse een uiting van pijn te zijn. Kan ook zijn dat je pony het gewoon moeilijk vind en daarbij tegen de hand komt. Dit kun je oplossen door goed aandacht te besteden aan de overgang, en dan niet teveel met je handen werken maar vooral met je benen. Je pony wilt namelijk niet sluiten van achteren en komt van het achterbeen af. Zaak is dus om dat achterbeen er weer bij te krijgen. Dus ook je overgangen van achteren naar voren rijden. Dat is moeilijk en kost tijd en intensieve begeleiding is daarbij wel handig.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:52

Ik zou bij voorkeur eerst het 1 en ander uitsluiten en geloof me.. ik weet helaas alles van rug wegdrukkende pony's.... :(

Blijkt het geen pijn probleem te zijn dan kan je verder kijken wat er mis gaat tijdens het rijden, vraag je teveel, doet ze dit altijd, wat zegt de begeleiding erover (neem aan dat je die hebt?)

Mayiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:53

Kan inderdaad een uiting van pijn zijn. Maar is het alleen in een bepaalde gang of altijd? Kan natuurlijk ook zo zijn dat je paardje moeite heeft met een bepaalde gang of oefeningen. Probeer in ieder geval goed het achterbeen erbij te houden. Loopt je paardje anders wel gewoon aan de teugel?

Juultje_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:33

er zijn longeer hulpen om hem laag over de rug te krijgen waar door hij zijn rug ontspant en niet wegdrukt