Mijn linkervoet lijd en eigen leven, kapstokken probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Mijn linkervoet lijd en eigen leven, kapstokken probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 21:03

Na een hele lange tijd geoefend te hebben en getraind te hebben, heb ik het voor elkaar, me rechterbeen slingert niet meer alle kanten op en is ook geen kapstokje meer. Maar nu het leuke. Mijn linkervoet is nu het kapstokje geworden..

Voorheen bleef mijn linkerbeen keurig op de plaats en tenen mooi naar voren. Mijn rechterbeen gooide ik naar voren en stak naar buiten. Hier heb ik heel erg veel op geoefend en is nu opgelost. Maar mijn linkervoet is nu de kapstok geworden. Iemand hier toevallig goede tips voor en ook zo dat ik niet later weer de rollen heb omgedraaid :')

Alvast bedankt!

fleurjansen

Re: Mijn linkervoet lijd en eigen leven, kapstokken probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:56

zorg dat je al vanaf je knie je been naar binnen draait, dus je hele been goed neerleggen en niet alleen je teen naar binnen draaien, dat is slecht voor je enkels of knien geloof ik, als je been eenmaal goed ligt is het al een stuk makkelijker! (verbeter me alsjeblieft als ik iets verkeerd gezegd heb :) )

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 17:17

amyhendriks schreef:
zorg dat je al vanaf je knie je been naar binnen draait, dus je hele been goed neerleggen en niet alleen je teen naar binnen draaien, dat is slecht voor je enkels of knien geloof ik, als je been eenmaal goed ligt is het al een stuk makkelijker! (verbeter me alsjeblieft als ik iets verkeerd gezegd heb :) )

Knie draaien doe ik ook wel, maar dan verlies ik druk op me beugel en dan slingert het weer.

Maaaaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:16

Ik zou je benen naar binnen draaien en een gaatje korter gaan zitten. Dan verlies je in ieder geval je beugel minder snel. Ook helpt het bij sommige mensen om zonder zadel te gaan rijden.. Succes! :)

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 20:55

Maaaaartje schreef:
Ik zou je benen naar binnen draaien en een gaatje korter gaan zitten. Dan verlies je in ieder geval je beugel minder snel. Ook helpt het bij sommige mensen om zonder zadel te gaan rijden.. Succes! :)

Korter heb ik ze al, ik zit op een dressuurzadel en ga ze niet nog korter.doen, dan kom ik boven de kniebroek uit. Ik heb het knie draaien nogmaals ge probeer en me been wat verder naar achter gelegd dan normaal.en toen had ik geen kapstok en geen wiebelend been.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:30

Ik heb het wel bekende hakken optrekken trekje gehad. Net als kapstokken heel hardnekkig trekje.

Mijn rij instructrice leerde mij aan te gaan staan als ik begon op te trekken. Hierdoor moet je wel op je benen leunen. En het is vrij zwaar als je langere tijd staat, ben ook regelmatig met spierpijn thuis gekomen. Maar ben van het trekje af!

Heb mijn enkel gebroken gehad, hierna kwam het trekje terug. Kreeg pijn in mijn enkel, het begon vermoeid en zeurderig aan te voelen. Ik ging onbewust mijn hakken weer optrekken/ been optrekken om mijn enkel te ontlasten. Later kreeg ik via een andere rijinstructrice te horen dat ze het wel vaker ziet dat mensen het onbewust doen om hun been te ontlasten.

Heb jij ooit een blessure aan je voeten/enkel/been gehad dat je het onbewust kan doen om te ontlasten? In dat geval hielp het mij in om met verende stijgbeugels te kopen.

Anders zou ik toch voor de sta theorie gaan.