RUBYWHITE schreef:Ik sluit me volledig aan bij Nimmy en Fairie, zoals jij de eerste zin beschrijft:
Als ik nu op een rechte lijn naar een sprong rij hé.. dan op het begin van die lijn gaat het goed maar een paar galopsprongen voor de sprong begint ze zo.... zo te huppelen ter plaatse ...
Kan het ook te maken hebben dat jou "druk" niet constant is? Dat je misschien zelf iets twijfelt met springen of het niet helemaal kan inschatten? Ik bedoel het niet verkeerd tov jou hoor, heb zelf op een springstal gewerkt en gereden en dit soort dingen gebeuren ook wel bij paarden met ruiters die niet helemaal zelf verzekerd zijn (zoals ik was)...probeer de rust te bewaren, constante druk en aanleuning en goed op de hindernis af te rijden. En zoals eerder gezegd werd, flink oefenen, de tijd er voor nemen en ontspanning kweken...suc6!
Ik denk niet dat het met mij te maken heeft want er springt nog iemand mee om te zien of ze het bij haar deed en ze deed juist hetzelfde dus ik denk niet dat het aan de druk ligt..
Maar zoals er eerder werd gezegt in dit topic is het misschien handig om een instructeur aan te nemen.. En zo gezegd..zo gedaan
en ik ben vandaag gaan vragen voor les bij iemand..een zeer professioneel iemand dus die weet mij wel te helpen, het enige nadeel is dat zijn prijs 60 euro per les bedraagt...
Maar je moet er iets voor over hebben natuurlijk