trainings shema opbouwen merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ermelo

trainings shema opbouwen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:19

hee allenmaal,

mij merrie had juli vorig jaar een rug probleem een aantal spieren zaten vast/bekneld. na maanden revalidatie is ze bijna weer op de been. nou wil ik weer haar beginnen te rijden vooral met voltes rijden zodat ze lekker ontspannen traint verder vind ze het rijden geen probeem paard leert graag merk ik
maar hebben jullie nog tips wat ik in de training kan toevoegen met al bezig met vrijspringen en vrijheids dressuur :)

xflooor

Re: trainings shema opbouwen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:12

fijn dat alles weer goed is gekomen! misschien kun je beginnen met 2x in de week rijden en dan langzaam opbouwen naar vaker per week. en voltes rijden is idd goed voor het paard daar wordt ze lekker soepel van! en longeren kan misschien ook?

_Cynthia

Re: trainings shema opbouwen merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:45

Ik zou inderdaad eens beginnen met 2 keer per week kort rijden. Dit kun je dan uitbreiden naar langere trainingen/ritjes en 1x longeren erbij in de week. En dit breidt je gewoon verder en verder uit tot je het gewenste aantal trainingen bereikt hebt. Het is maar net hoe ver je haar in de training wil nemen ☺

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:50

De concord leader zou in zo'n geval heel nuttig kunnen zijn!
Wat heb je met haar gedaan tijdens het revalideren?