Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teadske schreef:ik ben nog niet aan begonnen maar wil binnenkort wel gaan wandelen en daarna buitenritten maken met een vriendin. Er is in het bos een heel lang zand pad.mag ik vragen wat je bedoelt met "doorzitten werkt al helemaal tegen" wat moet ik dan doen in plaats van doorzitten? (bedankt hier heb ik wat aan

Paardje opgezadeld en even lekker ontspannen stappenen misschien nog een drafje. Ik klom er op en merkte gelijk al dat ze hyper was en enthousiast (ze dribbelde en liep rondjes) eerst rustig een paar rondjes gestapt todat ze lekker ontspande, toen gebroken lijntjes, voltes en andere afwendingen gereden eerst ook weer gespannen maar na een paar rondjes lekker ontspannen na dat ik dat een half uur had gedaan begon ze zelfs nagefelijk te lopen! Ik heb toen nog een kwartiertje zo doorgereden en vondt het toen wel tijd voor een drafje. Wat een hel.. ik hoefde maar het geluidje "prrr" te maken en ze begon gekke sprongen te maken en te bokken. Ik heb het toen nog een x geprobeert heb toen een paar voltes gereden tot dat ze rustig werdt en zo nog 10 minuten door gedraafd tot dat ze ontspannde. ik heb het hier toen ook maar mooi bij gelaten en haar nog lekker even laten stappen.

daarna vanuit een sloom drafje proberen te galopperen en dat ging ook goed (na een paar keer dan) Daarna nog even met haar "gespeeld" wat ook leide tot een paar rondjes galop, het was eigenlijk de bedoeling gewoon in draf te blijven of in stap maar tja paardje werdt beetje enthousiast van de koeien die de hele tijd achter haar aan liepen (wel achter een draadje gelukkig) Grappige beestjes die koeien