.Ik heb in januari een nieuw paard gekocht. Na een sleutelbeen breuk opgelopen bij het buitenzetten van mijn nieuwe paard op dag twee
ben ik eind maart begonnen met aan het werk gaan.Ze heet Arisca en is dit jaar 9 geworden, door omstandigheden is ze als vier jarige zadelmak gemaakt, enigszins aangereden en daarna niet meer bereden.
In het begin leek het goed te gaan, maar de laatste maand zat er eigenlijk geen vooruitgang in het rijden. De aanleuning blijft wisselvallig, overgangen rijden werd niet makkelijker etc. Samen met mijn instructrice gaan kijken wat er aan de hand is en die vroeg vandaag aan mij om haar helemaal los te gooien voor en in een flink tempo door de bak te draven. Het leek wel of ik op een drie jarige zat
echt geen balans....Ik wilde afwenden en verplaatste mijn gewicht toen lagen we bijna om.
Als oefening heb ik nu van mijn instructrice gekregen om elke keer dat ik rij 15 min met losse teugel (wel licht contact in de mond) de bak door te draven op een pittig tempo. Weten jullie nog andere goede balans oefeningen?