Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nienkemabel schreef:osanta schreef:dan is ze niet genoeg voorwaarts , neem lessen , en je weet hoe ze goed voorwaarts moet zijn !
Voorwaarts is ze zeker genoeg moet der altijd inhouden
Citaat:als ze goed voorwaarts is , werkt ze voor je , als je haar altijd moet inhouden , loopt ze onder je weg , wilt ze weglopen van het werk !
nienkemabel schreef:als ze goed voorwaarts is , werkt ze voor je , als je haar altijd moet inhouden , loopt ze onder je weg , wilt ze weglopen van het werk !
Citaat:ik wil nu niet bot klinken , maar ik & Sarah proberen je te helpen maar je reageert best bot, en hebt er wel weer smoesjes er voor terug , weet je zeker dat je geholpen wilt worden ?
Chapeau schreef:Als ze dol graag wil werken, waarom steigert of bokt ze dan? Neem eens les, een goede instructeur kan je hier mee helpen.
spotterick schreef:Pff als het echt niet gaat met doorzitten in galop is er altijd de verlichte zit nog, alleen als,je dressuur matig rijd niet zo goed.
maar werkt het ook niet als je bij wijze van iedere dag een milimeter bij pakt. Als ze dan heel even goed doet(al is het nog geen 10 seconde) los en uitbondig belonen
spotterick schreef:Ik weet hoe de tuigers het hier in de regio doen xd, alleen of het fijn is voor je paard.
met touwen en katrolletjes waardoor dat ie zijn benen hoger moet optillen, lijkt me niet fijn. Maar iedere oude boer die een hackney heeft gehad kent het hier.
verder doet ze ook zo moeilijk als je haar longgeert op contact?
nienkemabel schreef:Chapeau schreef:Als ze dol graag wil werken, waarom steigert of bokt ze dan? Neem eens les, een goede instructeur kan je hier mee helpen.
Dat doet ze al toen ze hier kwam omdat er bij het vorige adres werd ze mishandelt en nogal hardhandig werd behandelt tijdens het rijden en een instructeur zij dat ik rustig moest houden bij het rijden met de hulpen en dat heeft niet gewerkt...
JenW schreef:Ts. Je luistert niet.
Er worden hondert tips gegeven die je compleet negeert en alles maar op het paard schuift.
Neem gewoon les en loop niet hier van allerlei onzin uit te praten.