Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Karin92 schreef:Op welke manier rijd je achterwaarts? Het zou namelijk geen verschil moeten maken of je dressuur of western rijdt en of je aan de teugel rijdt of niet.
Ook al heeft u wel gelijk dat ze het gewoon zou moeten doen.
saral schreef:Ze verwart de hulpen. Ze denkt dat beenhulp en teugeldruk nu betekent "hoofd omlaag". Dit roept bij mij de vraag op of je zusje haar correct 'aan de teugel' rijdt. Of ze werkelijk nageeflijk is door haar hele lichaam of enkel haar hals krult. Dat kan ik zo niet beoordelen, maar t lijkt me waardevol dit uit te zoeken.
Jouw hulpen voor t achterwaarts zijn correct. Eenmaal naar achteren gaand, moet de druk op de teugels echter wel verminderen.
Karin92 schreef:Als ik dit zo lees dan lijkt het mij inderdaad dat er in dit geval niet op de correcte manier om nageeflijkheid wordt gevraagd. Nageeflijkheid moet een cadeau zijn omdat het paard kan ontspannen. Niet het naar beneden vragen van het hoofd en de kin op de borst. Het paard drukt dan namelijk zijn rug weg en kan niet meer onstpannen. Het een volgt het andere op.
En dan ontstaat er inderdaad verwarring over wat er nu gevraagd wordt.
Je kunt het achterwaarts weer gaan oefenen door iemand er bij te nemen die je kan helpen met het achterwaarts vanaf de grond. (Moet het paard natuurlijk wel weten hoe hij achterwaarts moet vanaf de grond). Het paard moet de goede hulpen weer bij de goede oefening krijgen.
Ik denk dat jij en je zusje een in goed overleg moeten en met een goede instructie aan het werk moeten gaan.
Karin92 schreef:Als ik dit zo lees dan lijkt het mij inderdaad dat er in dit geval niet op de correcte manier om nageeflijkheid wordt gevraagd. Nageeflijkheid moet een cadeau zijn omdat het paard kan ontspannen. Niet het naar beneden vragen van het hoofd en de kin op de borst. Het paard drukt dan namelijk zijn rug weg en kan niet meer onstpannen. Het een volgt het andere op.
En dan ontstaat er inderdaad verwarring over wat er nu gevraagd wordt.
Je kunt het achterwaarts weer gaan oefenen door iemand er bij te nemen die je kan helpen met het achterwaarts vanaf de grond. (Moet het paard natuurlijk wel weten hoe hij achterwaarts moet vanaf de grond). Het paard moet de goede hulpen weer bij de goede oefening krijgen.
Ik denk dat jij en je zusje een in goed overleg moeten en met een goede instructie aan het werk moeten gaan.
DianXX schreef:Pony moet ontspannen lopen en een goede achterhand hebben.
Als ze dan goed op de achterhand kan lopen en mooi kan ontspannen zou ze vanzelf aan de teugel gaan lopen. Het is niet de bedoeling dat je aan de voorkant 'trekt' en aan de achterkant aanspoort. Dat is wat ze nu wel doet denk ik als ik dit zo lees.
DianXX schreef:Als haar achterhand sterk genoeg is zou ze dat moeten kunnen. Zorg dat ze niet perse snel, maar juist actief loopt en goed over de achterhand. Niet in de teugels hangen. Als het goed is kun je dat zelf voelen als je er op zit, en degene die er bij is kan zien of de op de achterhand loopt of juist niet.
Misschien kun je eens les nemen, dat zou vast helpen.
x_Anouk schreef:Karin92 schreef:Op welke manier rijd je achterwaarts? Het zou namelijk geen verschil moeten maken of je dressuur of western rijdt en of je aan de teugel rijdt of niet.
Ik geef een beetje druk op de teugels, en dan druk ik m'n kuiten iets aan. Toen mijn zus nog niet aan de teugel reed deed ze het op deze manier prima. Ik heb een aantal westernlessen gehad, en daar heb ik ook uit geleerd dat rollen met de hakken tegen de buik ook wel eens kan helpen, maar ik voel geen verschil. Het is eigenlijk altijd goed gegaan, maar sinds kort blijft ze stilstaan en doet ze helemaal niks meer.Ook al heeft u wel gelijk dat ze het gewoon zou moeten doen.

Simpelman schreef:Achterwaarts gaan is een VOORWAARTSE beweging, dus alle hulpen dienen naar het voorwaarts gegeven te worden.
Bij het afrollen van de beweging wordt deze voorwaartse drang naar achterwaarts geleid.
Ik begrijp met het kantelen van je bekken dat je je zitbeenknobbels achterwaarts beweegt, dat is dus fout.