Ik rijd sinds kort weer paard en ben daar ook heel blij mee! Nou rijd ik alleen maar buiten in een weiland. Waarin een afgemeten bak is gemaakt. Ik ben ontzettend blij dat ik daar dus kan rijden op een paard dat daar staat. Een tinker, onwijs lief en luistert goed!
Tijdens het rijden gaat draven en stap prima. Zodra ik in gallop overga en over lange zijden ga ,van F naar M bijvoorbeeld, gaat ze voluit en is ze moeilijk te houden.. Ze gaat eerder over in rengalop en dat is iets wat ik eigenlijk niet graag heb en wat ik toch wel eng vind. Zodra we een volte gaan maken in galop doet ze het goed, want ze vindt het ook niet bepaald makkelijk. Ik durf nu ook minder goed de lange zijdes te rijden in galop omdat ze me er hierdoor al een keer heeft afgegooid en rijd daarom ook vaak maar heel even in galop, vaak dus ook alleen maar voltes.Heeft iemand enig idee hoe ik haar ook gewoon rustig over de lange zijdes kan laten gaan in galop en niet zomaar over te gaan in rengalop?
Ik heb een filmpje waarin jullie zien hoe ik rijd. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit echt iets van les heb gehad op een manege, soms een privéles. Maar ik heb leren paardrijden van een meisje dat samen met mij reed op dit paard. Ik weet dat ik niet onwijs netjes en goed rijd en dat ik nog een hele hoop dingen moet verbeteren, zoals m'n handen stil houden, mijn hakken moet blijven uitdrukken en ga zo maar door. Dat is dan ook iets waar ik me elke keer weer opnieuw mee bezig houd! Tips van jullie zijn altijd welkom en ook alleen maar fijn!
Liefss Veerle
VIDEO:
https://www.youtube.com/watch?v=YPmcgLY ... e=youtu.be
verder kun je je volte steeds een keer groter maken en voor je het weet zit je op de lange zijde
maar ik vraag me af hoe hij van slak naar rengalop kan gaan? ik denk dat jij het verkeerd voelt.