Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ikke schreef:Al bedacht dat de gebruikte zadels wellicht niet bij jullie achterwerk passen?
Een zadel is de adaptor tussen mensenbips en paardenrug en moet dus voor beiden passen. Daarnaast moet je natuurlijk op een juiste manier zitten en om heel eerlijk te zijn; als ik sommige westernruiters zie zitten, krijg ik plaatsvervangend last van mijn rug. Ik zou er dus wel even heel kritisch op zijn en het niet gelijk afdoen als "onwennig" zeker niet als het om je rug gaat!
Ik heb lange tijd last van mijn rug gehad met dank aan een, voor mij, niet passend zadel.
xSBSx schreef:als je thuis eigen paarden hebt, zou je een barebackpad kunnen kopen (dan raad ik je de FRA Dardo aan, simpel en niet heel duur) bij een barebackpad creeer je een betere onafhanklijke zit, misschien zie je die zit dan terug in het westernzadel! geen eigen paarden? vraag of ze op de manege ook barebackpads hebben om dat een paar keer te proberen en kijken hoe het dan in het zadel gaat. hebben hun geen barebackpad? (zeer waarschijnlijk niet) vraag dan gewoon om een paar keer te rijden zonder zadel, de instructeur beslist hier natuurlijk over maar je zou het evt kunnen vragen ... owja! een barebackpad zit als een huis, ligt tenminste eraan welke je hebt. en als je een beetje kan doorzitten enzo geen pijn aan je kont!