Ik rijd nu sinds een paar maanden een merrie en ik heb 1x per week privéles. Wat in de les erg naar voren komt is dat ze erg slecht aan het been is (was ze al toen ik begon met haar te rijden). Eerst reed ik haar met sporen, nu niet meer want ik kan hier niet mee rijden want ik geef steeds been (echt continue) omdat ze anders meteen terug valt... Waardoor ik het probleem alleen maar erger maak! Ook valt ze terug zodra ik mijn hakken uitdruk..
Hoe vaak mijn instructrice mij er ook op wijst, ik blijf haar continue been geven.. het is zo moeilijk af te leren.
Momenteel rijd ik haar 3 tot 5 keer per week. Ik ben nu alleen maar bezig met voorwaarts rijden, dus laat haar aan de voorkant met volledig lange teugel lopen. Ze zoekt dan zelf mijn hand op maar ik doe daar verder (nog) niets mee omdat het tempo eerst oke moet zijn. Dan is ze goed voorwaarts maar zodra ik teugels oppak valt ze meteen terug in tempo, dus teugels oppakken doe ik ook al niet meer. Een tik met de zweep of een flinke schop interesseert haar dan niet. Overgangen rijden doe ik veel, ze reageert wel op mijn been als ik haar in draf wil, maar de draf is gewoon totaal niet voorwaarts.
Tijdens de les pakt mijn instructrice de longeerzweep erbij en maakt haar een beetje heet.. En als ze eenmaal heet en voorwaarts is loopt ze echt super.. Maar de weg er naar toe is zo uitputtend.
Heeft er iemand tips voor het bovenstaande probleem en met name het probleem dat ik continue been geef wat ik echt moet gaan af leren..
Alvast bedankt

Groetjes
Ps; we rijden ook regelmatig in het bos en daar is ze wel prima voorwaarts.
Ps; met sporen was ze dus prima voorwaarts en liep ze super, maar ik sta mezelf niet meer toe om met sporen te rijden want ik moet eerst aan mijn benen gaan werken dat ik die fatsoenlijk stil kan houden anders stomp ik haar helemaal af.
maar verkeerde benaming gebruikt dus. zal het ff aanpassen