springen met je paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

springen met je paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:05

weet niet of hier goed staat. Maar dan mag die gewoon verplaast worden.

Maar hier mijn vraag.

hoe hoog spring jij met je 4 jarige paardje.

Of wat sprong je toen 4 was. En hoe lang was toen onderzadel.

Ik heb zelf een 4 jarige merrie waar ik meer spring. alleen met haar spring ik nog maar 50cm. Maar ik vroeg me af wat ik eigelijk max kan springen met der. Want ze vind het ook super leuk. Alleen ik word uit gelachen en krijg haat dat nog maar zo laag spring. Met der tewel ze iets meer dan jaar onder zadel is . En 168 schorft hoogten. En ik spring niet vaak ofzo en laast tijd al helenmaal niet. En ik heb zelf met paard van stal 80 cm gesprongen zelf durf ik wel zeker hoger alleen. Me paardje is nog wel aan leren. Alvast bedankt voor het lezen en het antwoorden. Sorry alles niet alles goed staat maar ik heb taalstoris. Maar doe mijn best .

Evti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:13

Volgens mij wil je alleen maar hoger springen om geen haat te krijgen. Doe lekker wat goed voelt en vooral wat je paard aan kan. Er zijn altijd mensen met kritiek ookal rijd je top. Zelf spring ik al jaren 50 cm of minder, puur omdat ik bang ben. Maar ik heb er plezier in en m'n paard ook, dat is het belangrijkste! :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 19:36

domblondje98 schreef:
Volgens mij wil je alleen maar hoger springen om geen haat te krijgen. Doe lekker wat goed voelt en vooral wat je paard aan kan. Er zijn altijd mensen met kritiek ookal rijd je top. Zelf spring ik al jaren 50 cm of minder, puur omdat ik bang ben. Maar ik heb er plezier in en m'n paard ook, dat is het belangrijkste! :)

Nee dat is het niet maar vroeg gewoon me af wat anderen doen. En ik ben totaal niet bang om hoog gesprongen. En vaak springt ze hoger dan nog is.

DKayleigh

Re: springen met je paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:42

beter laag beginnen en hoog eindigen, dan hoog beginnen en in het zand eindigen! Gewoon lekker je ding doen.

Een aantal jaartjes geleden heb ik met mijn 4 jarige (c pony) ook gesprongen. Het gaat er niet om hoe hoog. Het gaat om de springtechniek. Als paard/ruiter die voldoende beheerst, dan kun je de hoogte ingaan :D Zo heb ik dat ook gedaan, met succes !

Frederiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:46

Ik sprong nog niet op mijn verzorgpaard toen die 4was,
Maar ik zou als ik jou was gewoon zo blijven totdat je denkt dat je hoger kan
Doe ik ook!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 20:13

Frederiqueee schreef:
Ik sprong nog niet op mijn verzorgpaard toen die 4was,
Maar ik zou als ik jou was gewoon zo blijven totdat je denkt dat je hoger kan
Doe ik ook!

Dankje

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:21

Vier jaar mag B starten in Nederland, dus 1 meter en B SGW vanaf augustus van het jaar waar ze vier geworden zijn.

Alles met mate, niet elke week gaan springen maar af en toe eens op die hoogte oefenen kan geen kwaad.

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 20:23

Mijn paard was toen net ingereden.. Ik zou met een 4 jarig paard niet snel gaan springen..

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:43

[quote="Percy"]Vier jaar mag B starten in Nederland, dus 1 meter en B SGW vanaf augustus van het jaar waar ze vier geworden zijn.

Alles met mate, niet elke week gaan springen maar af en toe eens op die hoogte oefenen kan geen kwaad.[/quot

oké Dank je

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 10:49

sannutjjuuuh schreef:
Mijn paard was toen net ingereden.. Ik zou met een 4 jarig paard niet snel gaan springen..

Mijn is in maart 4 geworden. En met vorige hebben ook gesprongen. En die van mijn is nu iets meer dDAN jaar onder het zadel. En ik spring nog niet hoog ofzo met der. En heb nu tijd al niet meer gedaan omdat niet mocht. En ik spring niet elke week . Maar doe nu vooral omdat we leuk vinden en graag doen. Want voor afwisseling. Anders loopt ze alleen dressuur maar dan word ze niet blij van. Naar bos kan ik nog niet want ze moet nog trailermak gemaakt worden. En buitenrit is okk geen optie met der. Want we zijn vorig jaar aan gereden Door een auto dus in het verkeer is niet nu niet meer zo lief in het verkeer.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:43

Ik ben van mening dat een paard prima kan vrij springen als hij nog wat jong is. Mits je dit niet te vaak doet (1-2 keer per maand een minuutje of 10-15).
En het niet op een hele harde ondergrond is(ook niet te zacht ivm blessures).
Mijn verzorgfries is net 4.
ik liet hem al heel rustig aan wat balkjes lopen en kleine sprongetjes maken toen hij 3 was. en dan spreek je echt over 30cm max.
en dan 4-5 keer en daarna weer balkjes uitdraven. (dit is overigens allemaal vrijspringen, niet onder het zadel).
Gewoon puur voor de spieren en kijken of het hem ligt het springen. Ook is het een dier dat veel afwisseling nodig heeft qua uitdagingen. Hij verveeld zich snel.

Nu is ie 4 en heb van het weekend voor het eerst een wat hoger sprongetje gebouwd. Eerst natuurlijk ff flink die kont omhoog gegooit in de bak en rustig ingedraafd. en later wat gaan bouwen en ik merk aan hem dat hij voor sprongetjes van 30 cm en zn neus optrekt.
Daar is ie te mooi voor. Hij tilt zn benen niet op, springt niet, maar laat zich eroverheen vallen.
Vaak raakt ie dus de balken omdat ie er geen respect voor heeft.
dus ik was wat gaan bouwen en dat vond ie natuurlijk een stuk leuker.
Ik heb hem 1 keer over een kruisje van 50-60 cm laten springen en hem uitbundig beloond en weer rustig afgebouwd. Denk wel dat dit iets is wat ik vaker wil doen en trainen met hem als ie wat ouder is.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 11:12

RoyceMack schreef:
Ik ben van mening dat een paard prima kan vrij springen als hij nog wat jong is. Mits je dit niet te vaak doet (1-2 keer per maand een minuutje of 10-15).
En het niet op een hele harde ondergrond is(ook niet te zacht ivm blessures).
Mijn verzorgfries is net 4.
ik liet hem al heel rustig aan wat balkjes lopen en kleine sprongetjes maken toen hij 3 was. en dan spreek je echt over 30cm max.
en dan 4-5 keer en daarna weer balkjes uitdraven. (dit is overigens allemaal vrijspringen, niet onder het zadel).
Gewoon puur voor de spieren en kijken of het hem ligt het springen. Ook is het een dier dat veel afwisseling nodig heeft qua uitdagingen. Hij verveeld zich snel.

Nu is ie 4 en heb van het weekend voor het eerst een wat hoger sprongetje gebouwd. Eerst natuurlijk ff flink die kont omhoog gegooit in de bak en rustig ingedraafd. en later wat gaan bouwen en ik merk aan hem dat hij voor sprongetjes van 30 cm en zn neus optrekt.
Daar is ie te mooi voor. Hij tilt zn benen niet op, springt niet, maar laat zich eroverheen vallen.
Vaak raakt ie dus de balken omdat ie er geen respect voor heeft.
dus ik was wat gaan bouwen en dat vond ie natuurlijk een stuk leuker.
Ik heb hem 1 keer over een kruisje van 50-60 cm laten springen en hem uitbundig beloond en weer rustig afgebouwd. Denk wel dat dit iets is wat ik vaker wil doen en trainen met hem als ie wat ouder is.

Oke mijn stapt altijd gewoon over 30 cm meter heen. Want dat vind ze geen uitdaging. Maar zelfs over een sprongetje van 40 geloof ik stapt nog over heen pas als op 50 staat gebruikt ze benen geloof ik pas maar is ook aardig aan maat. Vind ik zelf ze is met 4 jarig nu 168. Maar zij wilt altijd uitdaging der in. Wel leuk ik heb mijn ook keer vrij mee gesprongen aan logeer lijn dan. Maar springen vind ze gewoon super leuk. Constand met haar oortjes naar voren .

Britt_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:45

Ik denk dat het per paard verschilt.. ik zou iig goed naar je paard kijken in hoeverre hij het aankan.. en niet te veel doen..

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:22

Ik denk dat het antwoord op deze vraag voor elk paard verschillend is. Het antwoord is bijvoorbeeld afhankelijk van de bouw van het paard en eventueel het ras, zijn inzicht en nog veel meer factoren.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 14:17

Britt_E schreef:
Ik denk dat het per paard verschilt.. ik zou iig goed naar je paard kijken in hoeverre hij het aankan.. en niet te veel doen..

Bedankt. Ik heb van weekend 70 cm meter gesprongen met der. Ze had nog nooit gedaan maar ze deed in 1 keer. Zonder moeiten mee te hebben. En ze wilt graag uitdaging hebben. Want als op 30 of 40 staart stapt ze over heen. En ze springt heel graag . En ze ze kan makkelijk aan wat ik nu spring met der en ze spring vaak hoger dan nodig is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:19

-> RT-V

Migirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:36

Ik heb mijn verzorgpony mogen inrijden. Het is nu 7 maanden geleden dat ik er voor het eerst op zat. Ik heb 1 keer in de twee weken springles op hem. Hij pakte het springen goed op dus we zijn voor de 70 cm gegaan. Dus 70 cm met een jonge pony kan makkelijk :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 18:54

Migirie1 schreef:
Ik heb mijn verzorgpony mogen inrijden. Het is nu 7 maanden geleden dat ik er voor het eerst op zat. Ik heb 1 keer in de twee weken springles op hem. Hij pakte het springen goed op dus we zijn voor de 70 cm gegaan. Dus 70 cm met een jonge pony kan makkelijk :)

Bedankt. Mijn sprong met gemak 70 cm maar nou is ze zelf ok 1:68 toen we laast op gemeten hadden.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:57

laat je niet gek maken door anderen doe lekker je ding.

aNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:07

Mijn paardje sprong op zn 4de ong. 90/100 cm op de regiokampioenschappen.. Zelf is hij 1.55m. Je kunt als ie er klaar voor is best hoger gaan springen, maar als jullie er allbei nog niet klaar voor zijn kun je beter gewoon lekker 50cm blijven springen gewoon voor het vertrouwen, lekker je paardje de tijd geven om het hem te leren. Niets aantrekken van de mensen die je uitlachen want dat slaat ook echt nergens op!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 14:02

ponyaddicted schreef:
Mijn paardje sprong op zn 4de ong. 90/100 cm op de regiokampioenschappen.. Zelf is hij 1.55m. Je kunt als ie er klaar voor is best hoger gaan springen, maar als jullie er allbei nog niet klaar voor zijn kun je beter gewoon lekker 50cm blijven springen gewoon voor het vertrouwen, lekker je paardje de tijd geven om het hem te leren. Niets aantrekken van de mensen die je uitlachen want dat slaat ook echt nergens op!

Laast hebben we 70 cm gesprongen. Deed ze met gemaakt zonder tewijgeren. En we daar zijn we klaar voor. Maar dankje .

mirandaBruna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 13:31

Ik heb ook een vierjarige (1.50 m ong.)
Ik spring ongeveer 1 keer in de week met haar
Het word rustig opgebouwd qua hoogte, als ze het nog niet kan gaan we een stapje terug.
En ik vind dat ze het zo best snel leert!