Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? aeolusnr1 schreef:Je vraagt waar kan het aan liggen dat het paard het paard nu zo dikwijls op slot gaat staan.
Heel duidelijk aan jou dus.
Jij hebt dit paard dit geleerd, en hoe meer je het aanleerde hoe beter het paard het dus kon, mooi gedaan dus.
zoek les , een lesgever /trainer kan jou helpen dit weer recht te trekken, zelf kan je dit niet want je wist niet eens dat je het zelf zo hebt aangeleerd.
zoek les.
) dus afstappen..maar soms ook weer niet, dan loopt hij gewoon heel de tijd goed door zonder stil te staan..IsaCalixa schreef:@vaxie Hmm ja daar heb je gelijk in, alhoewel ik al eens een halfuur heb stilgestaan en met geen mogelijkheid beweging erin heb weten te krijgen. Dan stap ik er wel af. Het lijkt soms ook of ze iets dan eng vind, maar als we op de terugweg langs precies dezelfde plek gaan loopt ze er doodgewoon langs.
Vilar schreef:IsaCalixa schreef:@vaxie Hmm ja daar heb je gelijk in, alhoewel ik al eens een halfuur heb stilgestaan en met geen mogelijkheid beweging erin heb weten te krijgen. Dan stap ik er wel af. Het lijkt soms ook of ze iets dan eng vind, maar als we op de terugweg langs precies dezelfde plek gaan loopt ze er doodgewoon langs.
Paarden zien de wereld heel anders dan wij. Links zien zij dingen heel anders dan rechts. Daarom komen dit soort situaties ook zo vaak voor.
Ik moet nog ergens een linkje hebben wat uitleg geeft hierover, met voorbeeldfoto's. Google er anders eens op. Als je dit weet, heb je opeens veel meer begrip voor je paard en kun je er ook veel beter op inspelen en mee omgaan.