Denk dat het er een is met een stokmaat van tegen de 1.80 en fysiek erg sterk (er grappig als je zelf 1.60 bent en zo''n 53 kg. weegt).
Wel braaf, zeker op stal en best lekker te rijden. In de binnenbak heb ik haar nog nooit gek zien doen, maar gisteren reden we buiten en werden we lekgestoken.
Op het einde van de les merkte ik dan ook dat ze erg veel last van steekvliegen had en dus elke keer weer omhoog kwam....en toen begon het racen om maar van die steekbeesten weg te kunnen komen
. Ze wilde niet eens meer stappen, ik voelde constant de spanning.Twee beentjes omhoog en daar ging ze weer in galop.
Een paar keer opvangen vond ik niet zo heel erg maar op een geven moment waren de andere 3 ruiters in de bak, aan het uitstappen, maar die van mij bleef maar galloperen.
En tsja toen begon ik hem toch te knijpen
De instructrice zei dat ik moest lichtrijden, kleine voltes moest maken en niet aan de teugels moest trekken.
Maar ja voor mijn gevoel zat daar de rem
Maar erger was dat ik het fysiek ook niet vol hield, ik heb een beperkte longcapaciteit en dat begon ik te merken, daarbij gaan dan mijn spieren verzuren en door de inspanning/warmte zakte mijn suikerspiegel. Ik wilde maar 1 ding! Van dat paard af.
Toen ik haar eindelijk in stap had heb ik snel de instructrice gevraag om haar vast te pakken en ben er met wat trammalant afgekomen.
Van de ene kant wil ik er wel weer op maar van de andere kant heb ik ook zo iets van laat maar, laat mij maar iets kleinere, makkelijkere paarden rijden. Ik doe het tenslotte voor mijn lol en niet als uitputtingsslag.
Maar goed van de ene kant denk ik, ben ik nu de enige die dit niet prettig rijden vindt of zijn er meer ruiters die zeggen; "zo hoeft het voor mij niet" ?
Ten tweede ook graag tips hoe zo'n paard wel af te remmen want ik wil wel graag het gevoel krijgen dat ik ook in zo'n situatie weer controle kan krijgen.
Een paard kan een vlieg voelen landen, dus wanneer jij met al je kracht het paard niet onder controle krijgt is er iets mis in de verstandhouding tussen jullie twee.
in dat geval, lekker op zoek naar een paard waar je zorgeloos op kan rond hobbelen buiten. Je doet het voor je lol tenslotte!
Heb dat paard twee weken gereden, ben er gelukkig maar één keer afgedonderd 
). Maar ben tegenwoordig toch maar wat blij met mijn ouwe makke zuurpruim verzorgknollie. Relaxt, geen stap verkeerd (en vooral niet te hard, daar wordt je moe van