Sinds kort rijd ik met een ruin, doodbraaf en eerlijk! Ik liep al een tijdje aan te modderen met een merrie, en was het plezier en de drive om vooruit te komen en iets te bereiken wat kwijtgeraakt. Nu heb ik die dus helemaal terug, en wil ik dressuurmatig echt vooruit komen.
Alleen, hij is daar niet het ideale leerpaard voor. Hij is van nature erg loom en valt terug op de voorhand. Hij begint ook direct met zijn hoofd te schudden (in alle gangen), dit komt voort uit het feit dat hij niet vooruit genoeg is. Nu gaat dit al stukken beter en is het schudden sterk afgenomen, hij begint eindelijk zijn achterhand meer te gebruiken, dus dit gaat de goede kant op. Maar nu leunen we aan tegen het nageeflijk rijden, ondanks de drang naar voor en mijn contact, volgt hij de hand niet. Ik vind hem echter hard in de mond. Hij is ook wat scheef, en valt over zijn rechterschouder. Op rechterhand valt hij dus ferm naar binnen, terwijl hij op de linkerhand dan juist de hoeken in kruipt.
Zoals jullie zien, heel wat 'problemen', maar ik ben al blij dat ik het plezier terug heb gevonden. Hebben jullie tips voor ons? Privéles hebben we vaak.

Groetjes!