Tips voor lengtebuigingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tips voor lengtebuigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:11

Goede morgen Bokkers,

Ik heb zelf een tijdje niet gereden wegens een val van mijn paard waarbij ik mijn rug brak.
Nu ben ik het sinds kort allemaal weer aan het oppakken.
Ik heb regelmatig les, en we zijn bezig de stijf en scheefheid van mijn paard weg te trainen.
Ik ben nu vooral bezig met lengtebuigingen... hoeken door rijden met binnenstelling, veel met het binnenbeen (waar ze helaas nog niet veel op reageert, maar gaat steeds beter) zodat ze achter wat meer zal "scharen", voltes, achtjes etc.

Graag hoor ik hier opbouwende tips om nog beter de stelling en buigingen te kunnen trainen.

Groetjes

Anoniem

Re: Tips voor lengtebuigingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:23

Geen tips? :(

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:11

Af en toe contrastelling pakken, maar als je die ervaring zelf nog niet hebt, met een instructeur doen. Dat doe je namelijk niet door in een keer het hoofd om te trekken. Succes!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:13

contrastelling, voltes vergroten en verkleinen, pasje schouderbuiten, travers, renvers, schouderbinnen. Dat zijn de oefeningen die ik meepak om het paard soepeler te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:28

Bedankt Marit, ga ik zeker eens even naar kijken!

Caira, Tazz is helaas nog niet zo ver dat schouderbuiten, traver, renver, schouderbinnen oefenen mogelijk zou zijn. Dus het zouden echt makkelijke basis oefeningetjes moeten zijn. De volte vergroten en verkleinen ga ik zeker uit proberen!

Bedankt!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:30

Het zijn de dingen die ik gebruik bij het inrijden, vooral schouderbuiten en travers zijn dingen die ik al gauw meepak. Ze zijn bedoeld om het paard te leren zijn achterbenen te buigen en onder de massa te brengen, precies de dingen die je nodig hebt voor een fijne lengtebuiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:35

Ja als je het zo uitlegt ben ik dat zeker met je eens. Ga ik toch maar eens uitvogelen hoe ik dat uit ga werken. Gezien ze nog niet helemaal voor t been reageert.