'Polsen recht' telkens op protocol.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

'Polsen recht' telkens op protocol.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:46

Telkens staat er op mijn protocol dat ik mijn polsen recht moet houden, en laatst zei iemand dit ook weer. Alleen dat gaat erg lastig. Ik heb namelijk aan beide handen een kleine handicap, de linkerhand belemmert het meeste. Mijn ellepijp en spaakbeen zijn vergroeid, waardoor ik al sinds mijn geboorte mijn hand niet met de handpalm naar het plafond gericht krijg. Bij de rechterkant gaat dit nog half, bij de linkse gaat het niet eens verder dan een kwart. Als ik mijn handen en polsen draai doe ik dat vanuit mijn schouders. Nu vroeg ik me af, aangezien het wel telkens afgerekend word op mijn protocol, hoe los ik dit op? Als ik namelijk mijn polsen zo houd als op een paard, voel ik direct mijn schouder meedraaien. Moet ik dit de volgende keer gewoon melden bij de manege als ik aan een wedstrijd deelneem of moet ik het na afloop vertellen aan de jury?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:47

Op voorhand melden :) Achteraf mogen ze niets meer aan jouw punten wijzigen. Eventueel bewijsje van de dokter mee :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:48

DeMolenhoek schreef:
Op voorhand melden :) Achteraf mogen ze niets meer aan jouw punten wijzigen. Eventueel bewijsje van de dokter mee :)

Zal ik dan bij mijn volgende wedstrijd doen! Bewijsje hoeft denk ik niet bij FNRS wedstrijden, of wel?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:48

DeMolenhoek schreef:

Als we het op voorhand weten mogen we er ook niets mee doen als er geen dispensatie is.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:51

Anoeska27 schreef:
DeMolenhoek schreef:

Als we het op voorhand weten mogen we er ook niets mee doen als er geen dispensatie is.

Ik zorg voor een bewijsje van de dokter dan!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:52

DeMolenhoek schreef:

Leuk dat je het wilt melden, maar zonder dispensatiepas waar dit op staat, mag een jury daar echt geen rekening mee houden. Zou wat zijn als iedereen met een doktersbriefje komt zwaaien...

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:54

kleinvosje schreef:
DeMolenhoek schreef:

Leuk dat je het wilt melden, maar zonder dispensatiepas waar dit op staat, mag een jury daar echt geen rekening mee houden. Zou wat zijn als iedereen met een doktersbriefje komt zwaaien...

Wat is een dispensatiepas precies en bij welke gebreken krijg je dit?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:54

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:56

Anoeska27 schreef:
OneAndOnlyx schreef:
Ik zorg voor een bewijsje van de dokter dan!

Dat is niet voldoende. Je zal het echt via de KNHS moeten doen. Je zal dan via hen gekeurd worden.
https://www.knhs.nl/kenniscentrum/regle ... glementen/

Ik neem geen deel aan officiele wedstrijden, alleen aan die van FNRS.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:57

Is het een onderling proefje of een officiele wedstrijd? Bij een officiele wedstrijd moet je idd gekeurd worden. Onderling zou het wel aardig zijn als de manegehouder het meldt aan de jury. Sommige houden er dan rekening mee in hun punten en / of commentaar. Belemmert het je ook met rijden?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:58

Dan moet je het eens overleggen met je manege eigenares of instructrice.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:59

krijg je er ook echt minpunten van? ik zou gewoon degene die de wedstrijd oganiseert aanspreken en het uitleggen en laten zien

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:59

daffieduck83 schreef:
Is het een onderling proefje of een officiele wedstrijd? Bij een officiele wedstrijd moet je idd gekeurd worden. Onderling zou het wel aardig zijn als de manegehouder het meldt aan de jury. Sommige houden er dan rekening mee in hun punten en / of commentaar. Belemmert het je ook met rijden?

FNRS (dus f proefjes) zijn onderling dacht ik? Ik zal het doorgeven aan de manegehouder en wellicht gebeurd dat! Nou niet echt maar dat komt omdat ik dan niet zo vreselijk let op mijn polsen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:59

XjesLiess schreef:
krijg je er ook echt minpunten van? ik zou gewoon degene die de wedstrijd oganiseert aanspreken en het uitleggen en laten zien

Bij mijn vorige protocol kreeg ik een 5 bij handligging omdat mijn polsen 'scheef' lagen.

har166

Re: 'Polsen recht' telkens op protocol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:01

Heb je een foto?