Heb er al wat topics op nageslagen, maar de problemen lagen daar vaak net iets anders.
Sinds een kleine twee maanden heb ik een hele gave e-pony New Forest gekocht. Ik heb haar gekocht om van alles te kunnen doen, variërend van dressuur- tot springles, bosritten, etc.
Ze heeft bij de vorige eigenaar veel gesprongen en in het bos gereden, en ik denk dat ze vooral dáár flink gegaloppeerd heeft. Het is geen vlugge, maar ze loopt actief genoeg. In de stap en draf heb ik haar heerlijk voor elkaar, maar de galop blijft een lastige. In de bak draaft ze na ongeveer de lengte van een volte weer. De eerste paar meter gaat prima. Dan voel ik haar terugkomen, blijf ik drijven, maar ik krijg niet de gewenste reactie. Met sporen rijden doe ik liever niet, want verder loopt ze prima zonder sporen. Op de zweep reageert ze ook niet door door te galopperen. En haar in elkaar rossen vind ik ook niet zo'n succes
Aan de longeerlijn is het hetzelfde, na een of twee rondjes draaft ze weer. Ze springt dan wel weer aan in galop, maar er blijven drafmomenten tussen zitten.
Heeft iemand tips om dit te trainen? Uiteraard heb ik les, maar ik ben op zoek naar wat verdieping
Herkenbaar met m'n eigen merrie, die kon ook niet aan de longe netjes galopperen, laat staan onder het zadel. Ze ging óf heel hard, óf viel na een rondje alweer terug.