Hoe krijg je een paard actiever?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_121

Hoe krijg je een paard actiever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 17:38

Hoi ik vroeg me af hoe ik mijn tinker actiever kan krijgen. Hij is netjes aan het been en loopt goed door maar is niet echt actief, zeker als ik in de wei rij loop ik nog wel eens tegen het probleem aan dat hij niet actief genoeg is. In de bak is hij meestal wel actief. Heeft iemand misschien tips om hem actiever te krijgen? Met zweep rijden kan aangezien hij daar bang voor is.

Saar88

Re: Hoe krijg je een paard actiever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:54

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met actief, aangezien je het over een zweep hebt. Bedoel je impuls? Of snelheid?
Hoe reageert hij als je been bij geeft? Sloft hij? Is zijn aandacht bij jou?

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:01

Saar88 schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met actief, aangezien je het over een zweep hebt. Bedoel je impuls? Of snelheid?
Hoe reageert hij als je been bij geeft? Sloft hij? Is zijn aandacht bij jou?

ik heb het over impuls, hij is wel voorwaarts genoeg maar niet actief, sloffen valt wel mee. als ik been geeft luistert hij daar goed naar en versnelt hij snel, het is meer dat ik idee krijg dat hij het werk niet echt sirieus neemt

jippie161

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:20

misschien moet je het meer een uitdaging maken?,

carlijnepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:11

Als hij het werkt niet serieus neemt, kan het zijn dat hij zich gewoon verveeld. Je kan wat meer verschillende oefeningen doen, veel overgangen rijden en zorgen voor veel variatie.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:58

Veel overgangen rijden, zowel in stap, draf als galop :) Verder het werk ook eens afwisselen, niet elke x hetzelfde doen. Ene keer weer balkjes meenemen, andere keer weer bv. wijken. Zorgen dat hij het leuk blijft vinden om te werken, maar de overgangen zijn wel erg belangrijk :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:32

oke bedankt voor de tips! ik zal kijken of ik wat balkjes kan regelen en verder ga ik meer oefenen met de buiging want dat vind hij nog erg lastig.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:16

Sommige paarden hebben niet zo'n beste techniek van bewegen, die blijven altijd wat meer sloffen. Daar doe je weinig aan.

De draf verbeter je vooral door veel te galopperen. Van galop wordt een paard sterk en los. Dat kom weer ten goede aan je drafwerk.

__Horsegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:49

Heeel veel overgangen. Niet alleen stap-draf, draf-galop, maar doe ook eens een keer stap-galop, middengalop-verzamelde galop, draf-middendraf maar wel met goede hulpen. Zo houd je haar bij de les, en is haar aandacht helemaal op jou gericht. Heb zelf ook zo'n paard