Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Een paard steigert niet zo maar, uitvinden dus waarom ze steigert, niet gaan beginnen met eieren of zwepen. Ik ben zelf een keer achterover gegaan met een paard, die was spierbevangen. Paarden laten zich alleen maar vallen als ze echt geen andere keuze zien, door paniek, angst of pijn. Dus niet gaan afstraffen of iets.
Joolien schreef:Een paard steigert niet zo maar, uitvinden dus waarom ze steigert, niet gaan beginnen met eieren of zwepen. Ik ben zelf een keer achterover gegaan met een paard, die was spierbevangen. Paarden laten zich alleen maar vallen als ze echt geen andere keuze zien, door paniek, angst of pijn. Dus niet gaan afstraffen of iets.
R12312 schreef:Ik ken er zat die door onconsequent gedrag van de ruiter gingen staken maar nergens medisch last van hadden. Vaak waren die na 1 keer bij een andere ruiter genezen van het gedrag. Het ei verhaal ken ik, maar persoonlijk zou ik liever zorgen dat ie niet kan gaan stilstaan. Aan het been en in de vooruit is mijn inziens de enige manier. J
Helaas zijn er niet veel ruiters die paarden echt vooruit laten denken. Teveel mensen houden onbewust de handrem erop.