Springen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:02

Hoi!
Ik heb lang na gedacht om een topic te openen maar ik doe het toch.
Mijn verzorg paard Kaya heeft met springen altijd haar oren naar achter. Behalve als de sprong totaal niet uitkomt en ik totaal niet zit zoals het hoort..

Hier een foto
Ze kwam hier niet goed uit, maar ze heeft haar oren wel naar voren
Afbeelding

Hier sprong ze wel goed en kwam de sprong uit, maar heeft ze haar oren niet naar voren.
Afbeelding
sorry krijg hem niet recht

Nu hebben een paar mensen op Bokt mij laten zeggen dat als het paard springt met de oren naar achter dat ik haar zou kunnen hinderen, dat geloof ik ook wel.
Maar nu zat ik mij de bedenken. Op de foto dat ze haar oren naar voren heeft, hoe kan ik haar nou niet hinderen..
Ik weet dat ik totaal niet goed zit.. Maar zou ik dan misschien toch iets van de eerste moeten aannemen? Meer onder lichaam naar onder oid? Ik krijg les . Maar dat is niet 1 keer in de week..
Ik hoor toch graag jullie meningen, maar willen jullie het aardig houden :)

Alvast bedankt

melissapupa

Re: Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:07

foto 2 zijn concentratie oortjes :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:13

melissapupa schreef:
foto 2 zijn concentratie oortjes :D

Is dat echt zo? :=

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:16

Je zit is wel goed probeer alleen je handen meer naar voren te brengen en niet op haar nek te zetten. Orenspel is concentratie en @ook oplettend

Het is ook goed als je gaat oefenen met lage hindernisjes zoals in uitjes en dubbels. Probeer vanuit draf naar de eerste te rijden (grondbalk ongeveer 2m tot 2.20 ervoor laag sprongetje of kruis 3m na de hindernis een grondbalk en na 3m weer een hindernis. Het kan zijn dat je een beetje moet schuiven met de afstand van de hindernis normale afstand tussen de hindernissen is ong 6m
Inuitjes staan op ong 3m afstand. Deze oefeningen zijn goed om het rug gebruik van het paard tw verbeteren en goed voor jou zit!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:19

AniiQue schreef:
Je zit is wel goed probeer alleen je handen meer naar voren te brengen en niet op haar nek te zetten. Orenspel is concentratie en @ook oplettend

Het is ook goed als je gaat oefenen met lage hindernisjes zoals in uitjes en dubbels. Probeer vanuit draf naar de eerste te rijden (grondbalk ongeveer 2m tot 2.20 ervoor laag sprongetje of kruis 3m na de hindernis een grondbalk en na 3m weer een hindernis. Het kan zijn dat je een beetje moet schuiven met de afstand van de hindernis normale afstand tussen de hindernissen is ong 6m
Inuitjes staan op ong 3m afstand. Deze oefeningen zijn goed om het rug gebruik van het paard tw verbeteren en goed voor jou zit!

Dankjewel! Ik zal het eens proberen! :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:06

Ik vond de zit idd ook wel meevallen hoor, op de eerste foto is die niet correct en ben je idd niet mee, maar op de tweede is het eigenlijk zoals het hoort maar idd de handen moeten meer naar voor en meer meegeven (ruimte bieden).
Paarden kijken als het ware met hun oren, dus de oren geven aan waar hun aandacht naartoe gaat. dus ideaal zou zijn één naar jou en één over de sprong.

ElineRoxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:53

Je paardje is vast geconcentreerd met het springen, niks ergs!

Kibbeling_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:48

Zie je ook bij ons ook altijd, meestal doen ze 1 oor naar achter en 1 oor naar voren. Ook ergens geleerd.
Of dat moet fout geleerd zijn haha

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:09

AniiQue schreef:

Dit heb ik gister geprobeerd en dit bevalt me echt zo goed! :D
Ik ga dit veel vaker doen! Ik heb nog wel een vraag, moet het uit draf of kan het ook uit galop?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:46

Het moet niet uit draf, het mag zeker ook uit galop.
maar de afstanden van de balkjes moet je dan een idd net iets aanpassen want voor draf mogen de balkjes er iets dichter bij liggen dan wanneer je dit vanuit galop gaat springen.
eigenlijk is het de bedoeling het vanuit galop te doen, maar het eerst proberen vanuit de draf brengt net iets meer controle en rust, het is zaak zeker ook die rust te behouden ook in galop dus.
tijdens een bocht rijdt je dus met stelling in een rustig en mssn zelfs net iets meer verzameld tempo, dan stel je het paard recht, je gaat meer vooruit, de sprong en dan weer opvangen en zo verder, controle is en blijft belangrijk.
Het paard moet ook rijtechnisch gestuurd worden.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:30

SindyKaya schreef:
AniiQue schreef:

Dit heb ik gister geprobeerd en dit bevalt me echt zo goed! :D
Ik ga dit veel vaker doen! Ik heb nog wel een vraag, moet het uit draf of kan het ook uit galop?

Super dat het goed ging!
Ikzelf spring heel vaak zo met mijn paard en dit doet haar altijd veel goed voor de rust tijdens de sprongen anders 'doet ze maar iets'

Dit was heel beheerst :))