Strengen zijn met aansporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Strengen zijn met aansporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:04

Hallo bokkers. Ik heb vorige week paardreden en diegene die mij les gaf zij dat ik strenger met mij benen moet zijn. Nu is het wel zo dat de pony die ik reed als die voorop loopt niet wil lopen tenzij je een zweep in je hand heb, voor de rest is de pony Harstikke vlot en voorwaarts als er maar een paard voor hem is. Wat zeggen jullie moet ik strenger worden met aansporen of gewoon met zweep rijden als het nodig is?

NaomiJouke

Re: Strengen zijn met aansporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:04

1x been geen reactie tik met de zweep ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:09

Nou 1x been is wel erg weinig. Eerste keer drijven, geen reactie? Harder drijven. Nog steeds geen reactie? Tik. Rijd ook veel tempowisselingen en overgangen om hem actief te maken en houden.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:13

Yezzi schreef:
Nou 1x been is wel erg weinig. Eerste keer drijven, geen reactie? Harder drijven. Nog steeds geen reactie? Tik. Rijd ook veel tempowisselingen en overgangen om hem actief te maken en houden.

Zal ik onthouden en zeker proberen dank je wel yezzi

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:14

ik zou doen wat yezzi zegt :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 21:18

Ga ik zeker doen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:28

Waarom wil de pony niet doorlopen?
Kan ook heel god door jou zit komen, verkeert zadel, pijn in de rug, stijf in zijn lijf enz enz,
Als een paard een vlieg voelt landen , waarom reageert hij niet op je been dan denk ik ?
Je instructrice zou daar een antwoord op moet en hebben en niet verzinnen strenger te worden of harder te schoppen, dan maak je het probleem alleen maar erger.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 08:32

midgie schreef:
Waarom wil de pony niet doorlopen?
Kan ook heel god door jou zit komen, verkeert zadel, pijn in de rug, stijf in zijn lijf enz enz,
Als een paard een vlieg voelt landen , waarom reageert hij niet op je been dan denk ik ?
Je instructrice zou daar een antwoord op moet en hebben en niet verzinnen strenger te worden of harder te schoppen, dan maak je het probleem alleen maar erger.

De reden weet ik niet ik rij deze pony al heel lang en in het begin deed die dat niet als die voorop moet lopen. Ik zal het eens voor leggen bij mij industrice

soetJob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 16:57

Beetje lastig met zo'n versleten manegepony... Maar ik zou proberen zelf ook actiever te zitten. Heel hard en vaak met je benen schoppen, maar erop zitten als een zoutzak helpt niet echt. Bovendien; been geven is niet je benen van het paard aftillen en zo hard mogelijk laten vallen; aanduwen zou genoeg moeten zijn. Als het al een oude pony is durf ik ook te zeggen; niet veel meer aandoen, tenzij je de pony koopt. Een manegepony opnieuw inrijden zou heel veel tijd kosten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 17:05

Yezzi schreef:

Ligt er aan. Paard die het dondersgoed weet, maar geen zin heeft geef ik na 1 keer ook al een tik.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:25

soetJob schreef:
Beetje lastig met zo'n versleten manegepony... Maar ik zou proberen zelf ook actiever te zitten. Heel hard en vaak met je benen schoppen, maar erop zitten als een zoutzak helpt niet echt. Bovendien; been geven is niet je benen van het paard aftillen en zo hard mogelijk laten vallen; aanduwen zou genoeg moeten zijn. Als het al een oude pony is durf ik ook te zeggen; niet veel meer aandoen, tenzij je de pony koopt. Een manegepony opnieuw inrijden zou heel veel tijd kosten.

Oud is hij niet hij word volgende maand 13 maar hij loopt alleen donderdag in de lessen voor de rest in het huifbed,voor de rest bedankt voor je tip