Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Waarom wil de pony niet doorlopen?
Kan ook heel god door jou zit komen, verkeert zadel, pijn in de rug, stijf in zijn lijf enz enz,
Als een paard een vlieg voelt landen , waarom reageert hij niet op je been dan denk ik ?
Je instructrice zou daar een antwoord op moet en hebben en niet verzinnen strenger te worden of harder te schoppen, dan maak je het probleem alleen maar erger.
Yezzi schreef:Nou 1x been is wel erg weinig. Eerste keer drijven, geen reactie? Harder drijven. Nog steeds geen reactie? Tik. Rijd ook veel tempowisselingen en overgangen om hem actief te maken en houden.
soetJob schreef:Beetje lastig met zo'n versleten manegepony... Maar ik zou proberen zelf ook actiever te zitten. Heel hard en vaak met je benen schoppen, maar erop zitten als een zoutzak helpt niet echt. Bovendien; been geven is niet je benen van het paard aftillen en zo hard mogelijk laten vallen; aanduwen zou genoeg moeten zijn. Als het al een oude pony is durf ik ook te zeggen; niet veel meer aandoen, tenzij je de pony koopt. Een manegepony opnieuw inrijden zou heel veel tijd kosten.