De manege-eigenaar had hem al een aantal keer met een bepaalde pony zien knuffelen en vond dat hij er ook maar eens op moest gaan zitten. Hij vond dat ik eerst maar eens wat met hem moest "spelen"en al hij het echt leuk zou vinden dan zou hij een priveles of een kabouterles mee kunnen doen.
Dus oude rijbroek van mijn dochter uit de kast gehaald, cap erbij en gaan met die banaan!
Ik ben begonnen met borstelen, opzadelen en aan de hand wandelen en halthouden.
Daarna opstappen en stappen.
Alles met de pony aan de hand en hem vertellen hoe jij moest zitten en sturen.
Ook weer veel laten halthouden om hem te leren de pony onder controle te krijgen (zijn lievelingspony is een voorwaartse drammer maar wel een heel mooi maatje
).Daarna wilde hij wel draven, nog niet in verlichte zit natuurlijk maar lekker stuiter, stuiter in het zadel (hoewel het me eigenlijk 100% mee viel, hij zat al best stevig in het zadel).
Zo heeft hij een aantal keer op die pony gereden (max. een half uurtje per keer).
Gisteren hadden we eens een andere (hele oude) pony gepakt omdat je hier makkelijk de verlichte zit op kunt leren rijden.
En hoewel niet perfect ging dit ook aardig.
Hij heeft daarna zelfs een half rondje gegallopeerd
Daarna oefeningen gedaan in stap als handen opzij, handen op je hoof, rondjes draaien met je armen etc.
Op een gegeven moment heb ik hem zelfs al een stukje van me af laten lopen aan de longe.
Maar nu ben ik op een punt waarvan ik denk, moet ik nog verder zelf met hem gaan oefenen en zo ja, wat kan ik nog meer oefenen (ben een beetje inspiratieloos)?
Of zal ik al eens een priveles boeken om te kijken hoe dat gaat?
Of toch eerst meer oefenen aan de longe i.p.v. aan een halstertouw, hem eerst de verlichte zit laten verbeteren? Of leer ik hem dan dingen verkeerd aan?
Hij vind het tot nu toe erg leuk, en zit in draf en gallop echt te gieren van het lachen