Ik heb een 9 jarige ruin, Amigo. Het is een KWPN'er van 1,74 en springgefokt. Zijn bouw is daarom ook echt het type springpaard, namelijk erg lang. Dit vormt gelijk een probleem in de dressuur, want ik vind het erg lastig hem bij elkaar te rijden. Ik geef eerlijk toe dat dit grotendeels bij mij ligt hoor, ik vind het gewoon erg lastig. Ik krijg vooral tips dat ik moet zorgen dat hij actief blijft, maar zodra ik er aan de voorkant aan ga zitten valt hij weer terug. Hij steekt zijn neus naar voren, dus niet zijn nek omhoog en met name dus in de galop. Ook met springen trekt hij me erg uit het zadel.
Nu 'Hangt' hij ook vaak op de rechterteugel. Dit is ook weer mijn fout omdat ik te sterk ben met rechts, terwijl ik er juist niet aan moet zitten..
Nu wil ik voorkomen dat ik veel te streng wordt en hij nog sterker.
Hier loopt ie voor dus wel mooi, (mijn teugels mogen wel een stuk korter) maar geen actief achterbeen

Hier mooi actief, maar van voor niet meer bij elkaar.

Nu is het natuurlijk lastig te beoordelen aan de hand van wat tekst en foto's, maar misschien heeft iemand hier herkenning in?
Hoe kan ik dit rijtechnisch echt voor elkaar krijgen?
Ik weet dat ik dit ook met mijn instructrice kan overleggen, maar een extra mening kan vast geen kwaad.
Succes!