Hallo, ik ken een pony de zijn hooft onder de gallop omlaag doet. dat rijd erg irritant en ben er van de week hard afgevallen.. wat kun je er aan doen om het te verminderen??
Omhoog houden, maar neit hard gaan trekken. Vooral rechtop blijven zitten en naar achter leunen.
lucaa2
Geplaatst: 09-06-14 17:11
je teugels korter nemen (niet gaan trekken en zagen) en bestraffen als hij het weer doet...
Aprils_joke
Geplaatst: 09-06-14 17:14
Dit moet je inderdaad kunnen zien. Wij weten namelijk niet wat je pony precies doet. En dan is het lastig oordelen. Ik zou inderdaad een instructrice zoeken die je daarbij helpt
Aprils_joke
Geplaatst: 09-06-14 17:16
Wie zegt dat t.s. haar teugels niet al standaard te kort houd en daarom zn hoofd omlaag trekt.
Ik zou eerder loslaten op het moment dat hij trekt. Paard n keer uhh roepen. Het paard vooruit drijven en dan weer de teugels op maat maken.
Zonder dat er een filmpje geplaatst wordt is er niets over te zeggen. We kunnen vanuit hier niet zien of de pony, of de ruiter gecorrigeerd moet worden. Zo kunnen we de houding van de ruiter niet beoordelen, en ook niet de lengte van de teugels. Ook is niet te zien of het paard lichamelijk wel sterk genoeg is om te galloperen.
TS heb je rijles? Wat zegt je instructeur/instructrice ervan? Ik zou goed naar achter gaan zitten en proberen de teugels kort te houden (misschien doe je dat al), maar als hij het doet wel opletten dat je ze niet zo strak vasthoud dat je er door afvalt als hij z'n hoofd weer omlaag doet.
Doet je pony dit al langer of plotseling? Doet je pony het ook als je longeert of alleen met rijden?