Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
manonutjuh schreef:Hoe lang rij je deze pony al? Misschien moet je even je balans opnieuw vinden. Beugels gaatje korter kan zeker helpen. Of even aan de longeerlijn rijden zodat je je even volledig kan concentreren op ke zit! Als het lichrijden wat beter gaat komt dat doorzitten vanzelf goed!
) Chroosje schreef:Wat ik wel merkte, toen ik nog met de pony aan het proefrijden was, lag haar 'eigen' zadel op haar rug, dat was een dressuurzadel. Omdat ik toen wat steviger in het zadel zat kon ik mijn balans wel beter vinden door de kniewrongen, ik zat veel steviger toen. Zelf heb ik een veelzijdigheidszadel op haar rug, nu heb ik niet echt iets waar ik steun aan kan vinden dus vind ik het nog lastig. Kwestie van wennen?

Ik zou gewoon zorgen dat je goed aan haar went, desnoods neem je wat zitlessen. Loopt ze toch wel nageeflijk? Anders wordt het sowieso al lastig!
Let erop dat je je rug voor je gevoel een beetje bol maakt. Wanneer het goed gaat, probeer dan te gaan zitten zonder dat je onderbenen van hun plek komen. Gaat dat goed, dan geldt hetzelfde voor het gaan staan. Je onderbenen, vanaf je knie naar je teen, moet hetzelfde aanvoelen; of je nu staat, zit of lichtrijd. Gaat dit goed, dan kun je gaan oefenen met het doorzitten. Hou je benen daarbij op de pplaats!