Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn merrie is fokmerrie geweest, is op haar twaalfde bij ons gekomen. Nog helemaal groen wat betreft verkeer, rijden, grondwerk etc. We zijn eerst een jaar lekker wezen wandelen, fietsen, leren longeren, grondwerken, conditie opbouwen etc etc en na dat eerste jaar hebben we het zadel geïntroduceerd. Ze is nu inmiddels bijna 3 jaar bij ons, en 1,5 jaar echt doorgereden. Ze doet dit allemaal super braaf! Let wel dat het voor zo'n merrie een hele omschakeling kan zijn, jarenlang lekker op de wei staan en in ene gaan mensen dingen van haar vragen (werken), daar moet je rekening mee houden en alles lekker rustig aan oppakken!dressuur518 schreef:Bedankt voor alle reactie`s! Fijn om te weten dat ze er (bijna) geen lichamelijke nadelen van hebben. Is een paard dat graag wil dus ondanks dat hij weinig kan zal hij wel instaat zijn het een ander te leren.
Ik zal eens kijken bij Sanet idd, bedankt voor de tip!
Needje schreef:Ik begreep van mijn osteo dat zij wel vaak problemen tegenkomt in het bekkengebied bij merries die eerst voor de fok zijn gebruikt.
Gillbo schreef:dressuur518 schreef:Bedankt voor alle reactie`s! Fijn om te weten dat ze er (bijna) geen lichamelijke nadelen van hebben. Is een paard dat graag wil dus ondanks dat hij weinig kan zal hij wel instaat zijn het een ander te leren.
Ik zal eens kijken bij Sanet idd, bedankt voor de tip!
Hihi dan denk ik dat het wel mee zal vallen wbt het fokmerrie lijf.
Hihi sorry beetje flauw