Hallo allemaal,
Ik heb sinds een paar dagen een geweldig leuk nieuw paardje erbij, naast mijn andere paarden! Deze staat bij ons omdat de eigenaren zelf een jaar gaan reizen. Nu heb ik met mijn instructeur overlegd maar die zegt, gewoon elke dag op de wei zetten.. is genoeg! Persoonlijk wil ik liever ook dat het paard wat leert als ze een jaar bij ons staat, naast dagen lang grazen
.Nu heb ik niet elke dag tijd ivm met mijn andere paarden maar ik heb wel een schema'tje gemaakt, ze is nu 3,5 en ik ben bang dat ik haar overvraag. Als ze 4 is gaat ze worden ingereden door mijn broer!
Maandag: kwartiertje stapmolen
Dinsdag: wandelen door het achtergelegen bos 20 min
Woensdag: rust
Donderdag: 15 min longeren (dit kent ze.)
Vrijdag: rust
Zaterdag: longeren 10 min en misschien wil ik wat vrijheidsdressuur met haar gaan oppakken, ik ben hier alleen totaal leek in. Dat zou dan op de zaterdag & zondag zijn!
Zondag: longeren 15 min en evt vrijheidsdressuur
Over- of ondervraag ik haar? Ze is bekend met longeren maar ik heb geen idee hoelang het voor haar normaal was, dit zijn richtlijnen. Als ik zie dat ze al kapot is na 5 min stop ik uiteraard, heb ik het idee dat ze daarna nog heel veel energie over heeft dan langer.
En met vrijheidsdressuur, is dat wel goed voor een nog jong paard?
Groetjes