quarter omscholen tot polopaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 07:55

Ik heb mijn quarter te koop staan. Nu ben ik benadert door iemand, die mijn paard wil omscholen tot polopaard. Deze mensen gebruiken hiervoor een Argentijnse trainer. Polopony's zijn heel duur en het schijnt dat quarters geschikt zijn als polopony. Ze willen dan mijn paard trainen op hun kosten, bij hun op locatie en de verkoop verzorgen. Heeft iemand hier evaring mee, of dit eerder gehoort?
Dit onderstaande stond in de mail.

Zou het je interesseren als wij haar omtrainen tot polo paard en haar dan proberen te verkopen in de polo community? We kunnen dan bijvoorbeeld 2 maanden training Voor haar organiseren, Voor haar stalling & verzorging zorgdragen en we verzorgen de verkoop.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:59

Het kan natuurlijk. Ik zou even bij ze gaan kijken hoe het eruit ziet en hoe ze trainen. Misschien hebben ze deze constructie bij meerdere mensen gebruikt en hebben ze tevreden klanten.

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:01

Als hun hem van jou meteen kopen zou ik er goed over nadenken. Anders zou ik het niet doen, want stel je dat de training niet goed gaat kun je zomaar met een pony zitten die minder waard is geworden. In deze constructie draag jij alle risico's.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:03

lijkt me best een risico, wat als ze daar geblesseerd raakt? of ongeschikt blijkt? Dus ik zou wel een goed contract opstellen met hoe dat dat allemaal zit.

Ik zou mijn paard liever aan hun verkopen, en dan is het allemaal hun risico.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:06

PocoGaucha schreef:
lijkt me best een risico, wat als ze daar geblesseerd raakt? of ongeschikt blijkt? Dus ik zou wel een goed contract opstellen met hoe dat dat allemaal zit.

Exact mijn gedachtes.

Wat als het mis gaat? Of je paard is niet geschikt? Of ze rijden hem daar naar de knoppen en jij krijgt hem terug omdat hij niet te verkopen is?

En wat als hij wel verkocht wordt? Hoeveel moet je dan qua winst afdragen?

Ik zou het niet doen. Verkopen of niets. Als ze er zoveel in zien dat ze er kosten in willen steken dan laten ze de kosten van de koop er maar bij leggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:24

Je bent niet de enige die zo'n mailtje krijgt!

Als zij verwachten dat je paard veel geld zal opbrengen moeten ze hem zelf maar kopen!
Maar blijkbaar willen ze het risico niet lopen dat je paard toch niet geschikt blijkt te zijn en dat krijg je hem na 2 maanden weer terug... en je weet niet in welke conditie.

marymary2

Re: quarter omscholen tot polopaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:38

er zitten idd wel een hoop haken en ogen aan. ik laat ze vanmiddag wel komen en hoor hun verhaal aan. Ik was benieuwd of er mensen zijn die dit ook gedaan hebben, misschien hoor ik van iemand nog wat.
I.i.g bedankt voor jullie antwoorden.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:48

Als je een goed thuis zoekt zoals je zegt in je advertentie, dan zou ik niet voor deze optie kiezen, die polo paarden hebben best veel te verduren, je weet niet waar ze terecht komt en vaak gaan deze dieren van hand tot hand of zijn in korte tijd kapot gereden, want met polo gaat het er niet zachtzinnig aan toe

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:51

Ik zou het alleen doen, indien ze het paard echt kopen.
En dan nog afhankelijk van de welzijnsomstandigheden. Een of ander omslachtig contract waarbij het paard van jou blijft, maar zij leiden het op en verzorgen het, zou ik nooit doen! Daar kan alleen maar gezeik van komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:53

midgie schreef:
Als je een goed thuis zoekt zoals je zegt in je advertentie, dan zou ik niet voor deze optie kiezen, die polo paarden hebben best veel te verduren, je weet niet waar ze terecht komt en vaak gaan deze dieren van hand tot hand of zijn in korte tijd kapot gereden, want met polo gaat het er niet zachtzinnig aan toe

Dan kan het paard alleen nog naar iemand die zich interesseert in natuurlijk grasmaaien, want ook in de dressuur en springsport kan het best rot eraan toe gaan :+ Kul argument natuurlijk..

TS, als ze eerst het paard kopen zou ik er geen moeite mee hebben. Maar als ze dus eerst het paard gaan trainen en dan pas gaan verkopen voor jou, dan zou ik het niet doen, recept voor ellende...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:56

Lijkt me erg vaag en had zelf de mensen niet laten komen. Wanneer je een paard zelf verkoopt, kies je daar toch voor, vind het dan zo brutaal wanneer iemand zelf zoiets voorsteld die je blijkbaar verder niet kent, dat komt erg fishy over. Je kunt je quarter ook op een western stal zetten die hem voor je verkoopt, die benader jezelf en maak je duidelijke afspraken. Wanneer deze mensen er geld in zien, kunnen ze je paard ook kopen, hun verantwoordelijkheid dan wat er daarna gebeurd en hun verdiensten indien het paard dan meer oplevert. Polo is een heel andere tak van sport, wellicht zijn quarters er prima voor geschikt, geen idee, maar wat voor meerwaarde zou het voor jou hebben? Een goed thuis kun je op andere manieren prima vinden, wil je het paard zelf niet verkopen, zou ik gaan voor een western trainingstal.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:57

Als ze echt geinteresseerd zijn kunnen ze hem kopen, maar ik zou zo'n bemiddelingsconstructie niet willen, veel te veel risico.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:00

Het klopt dat goede polopaarden heel duur zijn, maar dan moeten ze wel een goede reputatie en wedstrijdervaring hebben.
Dat krijg je niet met 2 maanden training!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:18

De gemiddelde Argentijnse ruiter gaat wel een stukje anders om met een paard dan de gemiddelde NL ruiter. Op zich niet slecht maar wel een stukje zakelijker, harder en meer 'no-nonsense'. Dat moet je wel aandurven als je je paard min of meer 'uitleent'. Ik zou het alleen aangaan als ik het paard verkocht en niet op de gok.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:52

Als ze denken aan je paard te kunnen verdienen, dan kunnen ze je paard gewoon kopen. Ik zou niet kiezen voor een andere constructie, waarbij de kans is dat je straks en geen geld, en geen paard meer hebt.

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 01:21

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:27

Natuurlijk komen ze oprecht over. Daarin zijn de echt oprechten uitstekend maar de niet zo oprechten helaas ook.
Heb je besproken voor wie de kosten zijn als er een blessure komt/ziekte tijdens die twee maanden (kreupelheid bijv of koliek) en wie de kosten draagt als het paard overlijdt? En wat als het paard met drukplekken terug komt, wiens probleem is dat? En alles op papier zetten hoor, mondelinge afspraken zijn heel flexibel ismijn ervaring!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:41

Klinkt mij als veels te mooi, en dingen die veels te mooi zijn, zijn vaak niet waar!

Het gaat mij allemaal een beetje TE makkelijk. Zou me nix verbazen als jij na 2 maanden gaat kijken en die hele stal is leeg gehaald daar en kan je fluiten naar je geld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:50

Zij gaan 1000 euro (2 maanden) training in jouw paard pompen? Zo maar, gratis en voor niets? Dat geloof je toch zelf niet...

Hoe onverkoopbaar is jouw paard gewoon als quarter? Maw, denk je hem als Westernpaard niet aan de straatstenen kwijt te raken? Zo nee, niet doen.

Kun je hem idd als Westernpaard aan de straatstenen niet kwijt (en ik zou niet weten waarom, een goede quarter is net zo goed interessant, en de Westernmarkt een stúk groter dan de 'polocommunity'), dan vraag ik me af waarom je paard als wannabe polopaard opeens wel verkoopbaar zou zijn.

En dan nog, als zij denken dat-ie talentvol is, kopen ze hem maar zelf.

Maarre: waar lees jij uit dit zinnetje dat het gratis is:
We kunnen dan bijvoorbeeld 2 maanden training Voor haar organiseren, Voor haar stalling & verzorging zorgdragen en we verzorgen de verkoop.

IK denk dat er een hele dure aap uit een mouw gaat komen, en dat je dit minimaal 1000 euro gaat kosten plus provisie... Als de verkoop al lukt.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 06:59

Het meeste paardenvolk denkt toch echt hoe komt haar geld het snelst in mijn portemonnee!

Vooral niet doen dus laat hun het paard maar mooi kopen, als ze hem echt zo geweldig vinden laten ze hem niet lopen. Doen ze dat wel weet je toch al voldoende. ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:01

Als ze er een polopaard van willen maken, dan kunnen ze het paard laten keuren en vervolgens kopen. Dan kunnen ze die te-mooi-om-waar-te-zijn training mooi helemaal zelf regelen zonder dat jij aan het einde van het liedje op je neus kijkt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:01

Ik zou het zelf niet doen, maar je moet het helemaal zelf weten.
Zoals al eerder gezegd, als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:10

PocoGaucha schreef:

Hier ben ik het mee eens ! Zo denk ik er ook over. En je zei het ook al zelf dat de polo paardjes erg duur zijn. Mocht het wel lukken met je paard dat ze hem/haar kunnen omscholen tot polo paard dan verdienen zij er erg veel aan !

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:01

Als ik jou was zou ik het niet doen. Ik heb zelf een ex-polopony gehad en ik heb dus enigszins kunnen meemaken hoe wat voor invloed een carrière als polopony kan hebben. Door haar carrière als polopony was het een heel angstig diertje, polopony's worden op een totaal andere manier behandeld en gebruikt dan 'normale' paarden. Daarnaast is polo een ontzettend zware sport. Ik zou er nog even heel goed over nadenken!

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 08:07

Brr als ik die website zie met die paarden krijg ik werkelijk de kriebels.
Ik denk als je dit doet dat je echt op de koffie gaat komen

Zoek e.a op over ze op internet, dan komen de leugens vanzelf boven als die er zijn.