Allereerst ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo niks recents vinden en ik weet ook niet of het hier wel goed staat, dus zo niet: wil iemand hem dan verplaatsen?

Ik ben ongeveer een maand geleden begonnen met het opleiden van een 4 jarige merrie van iemand anders. Wegens tijdgebrek was er nog niets met haar gedaan en aangezien ik toen nog in de WW zat heb ik aangeboden met haar te starten.
Zelf ben ik erg van het langzaam opbouwen en vertrouwen winnen en dat is dus ook waarmee ik begonnen ben. Ze pakte dit allemaal goed op en dus heb ik haar na 2 weken een hoofdstelletje om gedaan, ook geen probleem. Ik deed haar toen 3x per week ongeveer 20 minuten longeren. Toen ben ik verder gegaan met een longeersingel, zonder bijzetjes o.i.d. Omdat ik vind dat ze daar nog niet aan toe is en eerst de stemcommando's er goed op wil hebben.
Nu ben ik sinds kort weer fulltime aan het werk en kreeg ik een berichtje van de eigenaar dat iemand mij ging 'helpen' met dit paard zadelmak maken. Ik was op zijn zachts gezegd not amused met deze mededeling en dat heb ik ook gezegd maar zij vond dat dat handiger was nu ik weer ging werken.
Dan nu het probleem: de persoon die mij zou helpen neemt alles over en houdt er hele andere ideeën op na qua africhting. Zij vind dat een paard van 4 makkelijk 6x per week 20 minuten aan het werk kan, want zo zegt zij: "op een trainingstal gaan ze elke dag een uur aan het werk".
Ook heeft ze er al een paar keer de bijzet aangehangen omdat het paard 'sterren kijkt'. Ik kan duidelijk merken dat ze dit doet omdat het paard de volgende dag bij mij het liefst al met de kin op de borst begint te lopen.. Ze loopt nog totaal niet op haar eigen benen en ik merk dat ze de bijzet zoekt..
Ondanks dat ik haar gezegd heb dat het paard er nog niet aan toe is, blijft ze de bijzet gebruiken.
Vandaag kwam ik er achter dat ze het zadel er ook al op heeft gehad en ik durf eigenlijk wel te wedden dat de eerstvolgende keer ze dus het zadel erop doet en de bijzet eraan gaat hangen.. Het gaat allemaal veel te snel voor mijn idee en ik heb dit nu dus duidelijk aan haar aangegeven en zij reageert eigenlijk alleen maar met t argument: ja maar op trainingsstallen doen ze het ook zo en ze moet echt aan het werk..
Wij gaan dus ook niet op 1 lijn komen.
Nu dan mijn vraag: ben ik de enige die dit veel te snel vind gaan of stel ik mij aan?