Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tammy_ schreef:Van veel te korte teugels gaat de pony niet beter luisteren, niet meer zo kort pakken dus
Eigenwijs zijn komt meestal door iets wat jij verkeerd doet, of de pony iets gewend is te doen. Wat doet de pony dan precies?
JuliaKamm schreef:klopt ik snap ook wel dat ik mijn teugels echt niet te kort moet maken. mn lespony gaat gewoon haar eigen weg, ze snijd hoeken af en als ik dan terugstuur naar die hoek draait ze gewoon weer om en loopt gewoon door. Ze heeft niet het tempo wat ik graag wil, soms gaat ze heel hard, soms is ze niet vooruit te branden. En ze luistert niet goed naar mn beenWat doet ze als ze eigenwijs is? Je moet goed laten zien dat JIJ de baas bent!
.
en dan heeft de instructrice alleen tijd voor jou, daar leer je echt heel veel van 
Tammy_ schreef:Dan denk ik toch dat je hulpen niet duidelijk genoeg over komen. Probeer eens een les heel erg kritisch naar jezelf te kijken. Hoe rijdt men nou volgens het boekje door een hoek, en doe jij dat precies zo? Wat doen jouw handen, wat doen je benen, wat doe je met je zit?
Kan je misschien een keer een privélesje krijgen van je instructrice? Dan kan je extra goed oefenen op het door de hoeken rijden en controle over de ponyen dan heeft de instructrice alleen tijd voor jou, daar leer je echt heel veel van
Lijkt me trouwens niet erg handig als je een manegepony vrijheidsdressuur leert, mega risico op ongelukken...
gerlindie schreef:De manegepony waar ik altijd op rijd heeft dat ook.
Het is echt nog een haflinger van het type tank.
Ik kan bij hem aan de teugels trekken wat ik wil, maar daar loopt hij dwars door heen.
Dus ik mort het bij hem evht oplossen met mijn zit en benen.
En dat gaat ondertussen zo goed dat ik tegenwoordig vaak zonder zadel met losse teugels rijdt.
Dus goed kijken waar je heen gaat, als je de bocht omgaat buitenbeen achter de singel, binnenbeen op de plaats, en dan kan je de teugels nog gebruiken als laatste hulpmiddel
Nooit meer je teugels strakker pakken, dat heeft geen nut...