Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
donnar schreef:Nee juist ook met bit, tenminste dat doe ik. Heel prettig om je paard aan het bit te laten wennen, ook kan je goed nageven als je paard je hand opzoekt en hem dus lekker lang en laag laten lopen. Vanwaar raadt jij zonder bit aan? (pb mag ook maar ik denk dat het ook een goede toevoeging is aan dit topic)
)
_love12_ schreef:Hallloo allemaal!
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar wellicht is er iemand die me kan helpen (antwoord in PB zou fijn zijn)
Ik heb ook een tinker en we zijn bezig met het beleren.
Inmiddels kan hij braaf aan longeerlijn lopen en is buiten lopen ook geen enkel probleem meer,
een tijdje terug heeft een vrouw mij verteld dat we hem niet vanuit z'n nek moeten gaan trainen omdat hij dan veel te sterk gaat worden tijdens het rijden.
Nu is mijn vraag dus hoe ik hem dan het beste kan trainen (welke longeerhulpen en dergelijke)
Ik longeer hem nu met alleen een hoofdstel in en longeersingel om zodat hij kan wennen aan de singel maar eigenlijk wil ik wel graag verder met het trainen![]()
Hoop dat iemand me kan helpenn