Angst in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

6marly6

Angst in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 21:25

Hallo bokkers,

Met de zoekfunctie kon ik ondanks alle topics die hier al over zijn, geen antwoord op mijn vraag vinden.

Tijdens het galopperen met mijn verzorg-/bijrijdpaard verkramp ik compleet zonder dat ik het door heb. Voor mijn gevoel ben ik nog redelijk ontspannen maar ik val helemaal naar voren en knijp met mijn benen. Het paard reageert hierop door hard te gaan lopen en nerveus te worden. Hierdoor word ik bang. Ik ben bang om de controle te verliezen, te vallen of gewoon omdat ze hard gaat. Dit komt door een val van ongeveer een half jaar geleden. In de omgang en in stap en draf gaat alles prima en kan ik haar geruststellen als er wat is, maar in galop.... :n

Hierdoor galoppeer ik zelden met haar, terwijl ik dit wel heel graag zou doen. Daarom vraag ik me af of jullie tips hebben om mijn angst kwijt te raken.

Alvast bedankt !

P.S. In andere topics kwam ik de tip tegen om aan de longe te galopperen maar omdat ik weet hoe ze zich soms uit kan leven met longeren, zie ik het niet zitten om er dan op te galopperen. Wel ga ik as. zondag met familie paardrijden bij een manege dus ik hoop dat galopperen op een vreemd paard (manegepaard) me weer vertrouwen geeft.

Nens77

Re: Angst in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:30

Heel veel geduld hebben.
De galop even laten voor wat het is, of gewoon steeds een klein stukje...
Als je merkt dat je naar voren kukelt, heel overdreven (voor je gevoel dan) naar achteren zitten en je zwaar maken...
Ik heb ook een galop issue :=

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:44

Ik vind dat echt zo eng. Eigenlijk laat je je paard doen wat die wil...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:32

Probeer het op te bouwen door te beginnen met kleine stukjes galopperen. Zodra je merkt dat je verkrampt, ga je weer draven en pas als je helemaal ontspannen bent ga je weer galopperen. Dan zul je zien dat je steeds langer ontspannen kan galopperen.
Ik hoop dat je dit kan oplossen zodat je weer lekker kan galopperen! Succes :)

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:48

Bedenk jezelf dat galop makkelijker is om te zitten dan draf. Voelt zoals een schommelstoel!

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 22:50

Bedankt voor de tips! Ik ga morgen, dus dan zal ik het weer eens proberen.